Facebook en Instagram verwijderen 'gevoelige' targeting categorieën
- Online
- 10 nov 2021 @ 09:14
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 nov 2021 @ 09:14
- Michiel van Zaane
Facebook en Instagram verwijderen eind januari duizenden ‘gevoelige’ advertentie categorieën zoals seksuele geaardheid, ras, religie en politieke geaardheid. Dat meldde Facebook in een bericht op haar businesspagina’s.
De wijzigingen gaan in op 19 januari 2022 en omvat volgens het bericht onder meer:
- Medische termen (bijv. ‘Bewustwording van longkanker’, ‘Wereld Diabetes Dag’ en ‘Chemotherapie’)
- Seksuele geaardheid (bijv. ‘huwelijk van hetzelfde geslacht’ en ‘LHBT-cultuur’)
- Religieuze praktijken en groepen (bijv. ‘Katholieke kerk” en ‘Joodse feestdagen”)
- Politieke overtuigingen
Meta erkent dat het verwijderen van die categorieën het voor bedrijven en organisaties lastiger maakt heel precies doelgroepen te benaderen, maar stelt experts zeggen dat ‘zulke targetingopties gebruikt kunnen worden op manieren die leiden tot negatieve ervaringen voor mensen in ondervertegenwoordigde groepen’. De wijziging geldt voor alle platforms van Meta zoals Facebook, Instagram en Messenger.
Illustratie: ©rafapress/123RF.COM
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- messenger
- diversiteit
- targeting
- ras
- inclusiviteit
- religie
- gevoelig
- politiek
- sekusele geaardheid
- meta
- categorieën
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing