Facebook en Instagram verwijderen 'gevoelige' targeting categorieën
- Online
- 10 nov 2021 @ 09:14
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 nov 2021 @ 09:14
- Michiel van Zaane
Facebook en Instagram verwijderen eind januari duizenden ‘gevoelige’ advertentie categorieën zoals seksuele geaardheid, ras, religie en politieke geaardheid. Dat meldde Facebook in een bericht op haar businesspagina’s.
De wijzigingen gaan in op 19 januari 2022 en omvat volgens het bericht onder meer:
- Medische termen (bijv. ‘Bewustwording van longkanker’, ‘Wereld Diabetes Dag’ en ‘Chemotherapie’)
- Seksuele geaardheid (bijv. ‘huwelijk van hetzelfde geslacht’ en ‘LHBT-cultuur’)
- Religieuze praktijken en groepen (bijv. ‘Katholieke kerk” en ‘Joodse feestdagen”)
- Politieke overtuigingen
Meta erkent dat het verwijderen van die categorieën het voor bedrijven en organisaties lastiger maakt heel precies doelgroepen te benaderen, maar stelt experts zeggen dat ‘zulke targetingopties gebruikt kunnen worden op manieren die leiden tot negatieve ervaringen voor mensen in ondervertegenwoordigde groepen’. De wijziging geldt voor alle platforms van Meta zoals Facebook, Instagram en Messenger.
Illustratie: ©rafapress/123RF.COM
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- diversiteit
- gevoelig
- meta
- targeting
- ras
- sekusele geaardheid
- messenger
- inclusiviteit
- religie
- politiek
- categorieën
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Artiesten lanceren anti-vape track03-12-2025
- KPN introduceert App de Sint AI... 21-11-2025
- Petersen presenteert boek... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

