Budbee en Instabox worden Instabee

Budbee en Instabox worden Instabee
  • Online
  • 19 sep 2022 @ 11:02
  • 7179 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De twee van oorsprong Zweedse pakketbezorgingsbedrijven, Instabox en Budbee, kondigen de intentie aan om samen te gaan onder een nieuwe holding Instabee.

De combinatie, onder voorbehoud van de Zweedse Mededingingsautoriteit, vormt een nieuw bedrijf met naar eigen zeggen ‘meer slagkracht om te investeren in consumentgerichte en duurzame last-mile bezorgdiensten voor e-commerce.’

Instabox werd in 2015 in Stockholm opgericht, en heeft een bezorgdienst uitgebouwd die met haar geautomatiseerde pakketkluizen naar eigen zeggen ‘een van de meest gebruikte bezorgopties voor de Zweedse bevolking is.’ Instabox heeft in 2021 thuisbezorging aan haar diensten toegevoegd en is actief in vijf landen (Zweden, Noorwegen, Denemarken, Nederland en Duitsland).

Budbee werd in 2016 opgericht om pakketbezorging voor consumenten gemakkelijker te maken. Budbee heeft in 2020 pakketkluizen toegevoegd en is actief in vijf landen (Zweden, Finland, Denemarken, Nederland en België).

De twee bedrijven worden sinds het begin geleid door hun oprichters. Beide founders houden in de nieuwe combinatie een actieve rol. In het nieuwe bedrijf zal Fredrik Hamilton (r. op foto boven), Budbee’s oprichter, de taak van CEO op zich nemen en Instabox’s oprichter, Alexis Priftis (l. op foto), zal Executive Chairman of the Board worden.

Het nieuwe bedrijf heeft een waardering van ca. 1,7 miljard EUR, en de oprichters zullen, samen met Kinnevik, de grootste investeerders zijn. De overige investeerders zijn onder andere Creades, EQT, Verdane, AMF, Stena Sessan, H&M, CNI Nordic en Thom Invest.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken