Fortnite-actie voor opbouw ziekenhuis Oekraïne haalt 1,3 miljard views

- Online
- 20 jun 2024 @ 08:19
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 jun 2024 @ 08:19
- Michiel van Zaane
United 24, het officiële fondsenwervingsplatform van Oekraïne, en Havas Play introduceren #TheDonationMap, een campagne die Fortnite-gamers van over de hele wereld samenbrengt om de wederopbouw van Oekraïens ziekenhuis Prybuzka te financieren en duizenden slachtoffers te helpen.
Het initiatief #TheDonationMap stelt spelers in staat om hun virtuele aanwezigheid om te zetten in impact in de echte wereld op de digitale versie van het Onafhankelijkheidsplein in Kiev. Sinds de lancering van het initiatief eind maart 2024 hebben meer dan 100.000 spelers dit gedaan. Wereldwijd is een mediabereik van 1,3 miljard views behaald en een half miljoen speelminuten geklokt. Het gaat daarmee om een substantieel geldbedrag, al geeft United24 daar geen specifieke details over om Rusland geen extra informatie mee te geven.
‘Rusland heeft meer dan 1500 ziekenhuizen beschadigd en er 195 vernietigd. Je moet toegeven, een ziekenhuis herbouwen is een goede motivatie om een nacht door te brengen in Fortnite. Gamers tonen daarmee hun immense potentieel om positieve verandering te steunen’ zegt Yaroslava Gres, coördinator United24.
‘De gaminggemeenschap is een kracht van positieve verandering, en 'The Donation Map' is geboren uit de overtuiging dat gamers, met hun passie en collectieve kracht, hun impact kunnen uitbreiden buiten het virtuele rijk, en daarmee zelfs levens kunnen redden’ volgens Fabrice Plazolles, Chief Creative Officer van Havas Play.
Het enorme bereik van de actie – via onder andere OOH, in-game streaming, TV, radio, magazines, kranten, streamers en politici – komt mede door het netwerk van ambassadeurs van United24 met grote namen zoals Richard Branson, Julia Roberts, Francis Fukuyama, Elina Svitolina, Barbara Streisand, Imagine Dragons en Mark Hamill. United24 roept alle media op om Oekraïne blijvend in het nieuws te houden.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met... 13-09-2025
- Kaart wint van appje bij verjaardagen12-09-2025
- NS Stations lanceert game met... 08-09-2025
- TikTok bereikt 200 miljoen Europese... 05-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes