Ziggo vanaf 1 januari 2015 hoofdsponsor Ajax

Ziggo vanaf 1 januari 2015 hoofdsponsor Ajax
  • Sponsoring
  • 7 nov 2014 @ 09:35
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

Kabelmaatschappij Ziggo is vanaf 1 januari 2015 de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. Ziggo volgt daarmee Aegon op dat die dag afscheid neemt als hoofdsponsor. Wel blijft Aegon tot en met 2017 aan als Official Sponsor.

De vaste jaarlijkse vergoeding van het nieuwe sponsorcontract bedraagt € 8 miljoen. Daarnaast is een variabel deel van maximaal € 2 miljoen per jaar afgesproken. Het eerste half jaar zijn de vergoedingen € 4 miljoen vast en maximaal € 1 miljoen variabel. De overeenkomst heeft een looptijd van viereneenhalf jaar, tot en met 30 juni 2019. Voor Ziggo bestaat de mogelijkheid tot opzegging na tweeëneenhalf jaar. Hiervoor geldt een opzegtermijn van twaalf maanden.

Ajax behoudt de mogelijkheid om een apart sponsorcontract af te sluiten voor de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs. Evenals de partnerrechten van sportpark de Toekomst is dit niet in de overeenkomst met Ziggo opgenomen.

Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Ajax: 'Met Ziggo hebben we een partner gevonden die echt bij Ajax past. Het is een modern, ambitieus bedrijf waar veel jonge mensen werken en dat midden in de maatschappij staat. Vanaf het eerste gesprek voelt het goed. Wij verheugen ons op een mooie samenwerking.'

Baptiest Coopmans, beoogd CEO van Ziggo na de overname door Liberty Global: 'De mogelijkheid om shirtsponsor van Ajax te worden komt zelden voor. Ziggo kan zich als nieuw landelijk kabel- en mediabedrijf op een unieke manier presenteren door dit partnership. Het is een logische keuze voor beide partijen. Wij zijn dan ook zeer enthousiast over onze samenwerking.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken