Stox sponsort wielerploeg Jumbo-Visma

Stox sponsort wielerploeg Jumbo-Visma
  • Sponsoring
  • 9 dec 2019 @ 11:11
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Partnership

Stox Energy Socks gaat voor minimaal 2 jaar de wielerploeg Jumbo-Visma sponsoren. Deze compressiekousen zorgen naar eigen zeggen voor goede doorbloeding van de onderbenen en stimuleren dat afvalstoffen sneller worden afgevoerd.

Snel herstel tijdens grote wielerkoersen wordt steeds belangrijker. Voor de renners van Jumbo-Visma blijft het vanaf 1 januari 2020 niet alleen bij uitfietsen, masseren en benen in de lucht op bed. De sokken stimuleren de bloedcirculatie in de benen en zorgen voor maximale zuurstofcapaciteit van de spieren. Dit komt aldus Stox door de degressieve compressie die in alle sokken verwerkt zit. De hoogste druk (compressie) wordt gegeven bij de enkels en van daaruit wordt de uitgeoefende druk geleidelijk minder tot aan het bovenbeen, waardoor het bloed terug naar boven wordt ‘geduwd’.

Gele trui

‘De hoge kwaliteit, pasvorm en design heeft voor ons de doorslag gegeven om de komende twee jaar met Stox in zee te gaan, zegt Max Mol, sponsorship coördinator van Jumbo-Visma. Wouter de Keizer van Stox droomt al stiekem van de gele trui: ‘Het zou natuurlijk fantastisch zijn als wij kunnen bijdragen aan de eerste Nederlandse Tourzege in 40 jaar.’ Sport is een van de belangrijkste categorieën in het aanbod van de sokkenfabrikant. De Keizer: ‘De compressiekousen zie je inmiddels bij het hardlopen, hockey (vrouwelijke internationals ), voetbal (onder meer FC Utrecht, Feyenoord, Sparta, Vitesse), tennis (Official Supplier KNLTB) en skiën.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken