Sheltersuit Foundation en Auping laten daklozen zacht slapen

Sheltersuit Foundation en Auping laten daklozen zacht slapen
  • Sponsoring
  • 11 aug 2021 @ 11:41
  • 32331 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • PartnershipMaatschappij
  • 11 aug 2021 @ 11:41
  • 32331 x gelezen
  • Ryan Baij

Sheltersuit Foundation en Koninklijke Auping zetten zich samen in voor daklozen en delen vanaf deze week de 'Shelterbag' uit in Nederland. Die zorgt ervoor dat zij niet op de harde straatstenen hoeven te slapen.

De Shelterbag is de zomerse variant van de 'Sheltersuit' gemaakt van upcycled materialen. De 'Shelterbag' is een lichtgewicht matras waaraan een slaapzak is bevestigd. Een kleine tentconstructie aan het hoofdeinde biedt privacy en bescherming tegen barre weersomstandigheden.

Sinds 2014 ontwerpt en produceert Sheltersuit kleding en accessoires voor daklozen die hen bescherming bieden tijdens het harde leven op straat. Zij gebruiken hiervoor restmaterialen die zij ontvangen van textielfabrikanten en particulieren.. Auping streeft naar een volledig circulair productassortiment. Sheltersuit en Auping ontwikkelden samen de Shelterbag, een draagbare slaapplek voor daklozen. Auping levert het lichtgewicht matje in de 'Shelterbags' waarvan er honderden stuks worden gemaakt. Het matje is gemaakt van een zacht breisel dat veerkrachtig en ventilerend is. In augustus worden deze op verschillende plekken in Nederland uitgedeeld via daklozenorganisaties als het Leger des Heils en Straat Consulaat. De intentie van beide partijen is om met dit project een langdurige samenwerking aan te gaan op het vlak van productontwikkeling, opleiding en kennisuitwisseling.

Bas Timmer, oprichter Sheltersuit Foundation: ‘Wij zien in Nederland nog steeds een alarmerend hoog aantal daklozen. Alleen al in Den Haag, waar wij onder andere Shelterbags uitdelen, zijn er 4.500 mensen die op straat leven. Samen met Auping willen wij bescherming bieden aan deze daklozen. Een samenwerking met Auping was al heel lang een wens van ons. Zowel Auping als wij zijn gevestigd in het oosten van het land en hebben goede nachtrust en duurzaamheid hoog in het vaandel staan’

Jan-Joost Bosman, algemeen directeur Auping vertelt over het initiatief: ‘We werken al meer dan 130 jaar aan de beste manieren om uit te rusten. Een uitgeruste wereld is een betere en mooiere wereld. We zijn ook betrokken bij situaties om ons heen, waarin goed slapen niet vanzelfsprekend is. De verhalen van Sheltersuit over daklozen zijn schrijnend en raken ons enorm. Door onze kennis en materialen ter beschikking te stellen voor de 'Shelterbags', hopen we bij te dragen aan het welzijn van deze mensen - die de veiligheid van een thuis en vaste slaapplek moeten missen.’

Foto: Tony Docekal.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken