Sheltersuit Foundation en Auping laten daklozen zacht slapen
- Sponsoring
- 11 aug 2021 @ 11:41
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - PartnershipMaatschappij
- 11 aug 2021 @ 11:41
- Ryan Baij
Sheltersuit Foundation en Koninklijke Auping zetten zich samen in voor daklozen en delen vanaf deze week de 'Shelterbag' uit in Nederland. Die zorgt ervoor dat zij niet op de harde straatstenen hoeven te slapen.
De Shelterbag is de zomerse variant van de 'Sheltersuit' gemaakt van upcycled materialen. De 'Shelterbag' is een lichtgewicht matras waaraan een slaapzak is bevestigd. Een kleine tentconstructie aan het hoofdeinde biedt privacy en bescherming tegen barre weersomstandigheden.
Sinds 2014 ontwerpt en produceert Sheltersuit kleding en accessoires voor daklozen die hen bescherming bieden tijdens het harde leven op straat. Zij gebruiken hiervoor restmaterialen die zij ontvangen van textielfabrikanten en particulieren.. Auping streeft naar een volledig circulair productassortiment. Sheltersuit en Auping ontwikkelden samen de Shelterbag, een draagbare slaapplek voor daklozen. Auping levert het lichtgewicht matje in de 'Shelterbags' waarvan er honderden stuks worden gemaakt. Het matje is gemaakt van een zacht breisel dat veerkrachtig en ventilerend is. In augustus worden deze op verschillende plekken in Nederland uitgedeeld via daklozenorganisaties als het Leger des Heils en Straat Consulaat. De intentie van beide partijen is om met dit project een langdurige samenwerking aan te gaan op het vlak van productontwikkeling, opleiding en kennisuitwisseling.
Bas Timmer, oprichter Sheltersuit Foundation: ‘Wij zien in Nederland nog steeds een alarmerend hoog aantal daklozen. Alleen al in Den Haag, waar wij onder andere Shelterbags uitdelen, zijn er 4.500 mensen die op straat leven. Samen met Auping willen wij bescherming bieden aan deze daklozen. Een samenwerking met Auping was al heel lang een wens van ons. Zowel Auping als wij zijn gevestigd in het oosten van het land en hebben goede nachtrust en duurzaamheid hoog in het vaandel staan’
Jan-Joost Bosman, algemeen directeur Auping vertelt over het initiatief: ‘We werken al meer dan 130 jaar aan de beste manieren om uit te rusten. Een uitgeruste wereld is een betere en mooiere wereld. We zijn ook betrokken bij situaties om ons heen, waarin goed slapen niet vanzelfsprekend is. De verhalen van Sheltersuit over daklozen zijn schrijnend en raken ons enorm. Door onze kennis en materialen ter beschikking te stellen voor de 'Shelterbags', hopen we bij te dragen aan het welzijn van deze mensen - die de veiligheid van een thuis en vaste slaapplek moeten missen.’
Foto: Tony Docekal.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Unox Nieuwjaarsduik groeit... 12-12-2025
- Nieuwe deal voor Oranje:... 10-12-2025
- PSV-kersttrui maakt comeback met... 08-12-2025
- Rabobank nieuwe hoofdsponsor van... 03-12-2025
- Moët & Chandon krijgt nieuwe... 26-11-2025
- Conclusion wordt training partner FC... 26-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

