Koninklijke Jumbo doneert Ik Leer spellen

Koninklijke Jumbo doneert Ik Leer spellen
  • Sponsoring
  • 15 apr 2020 @ 11:36
  • 13126 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Maatschappij

Koninklijke Jumbo doneert 4.000 Ik Leer spellen aan het Jeugdeducatiefonds, die deze via bassischolen verspreidt onder gezinnen die het goed kunnen gebruiken.

Koninklijke Jumbo draait een recordomzet in deze categorie. Jumbo’s educatieve speelgoedlijn Ik Leer, waarbij jonge kinderen spelenderwijs leren schrijven, lezen en rekenen, is ongekend populair.

Jumbo wil het verkoopsucces delen met kinderen waar thuis geen ruimte is om dergelijke spellen te kopen en die het nu in de coronacrisis extra zwaar hebben.

De spellen zorgen niet alleen voor veel speelplezier, maar zijn ook bedoeld om jonge kinderen iets wezenlijks mee te geven. De educatieve spelletjes zijn zelfcorrigerend, zodat kinderen zelfstandig thuis kunnen oefenen.

De spellen zijn belangeloos door Seacon Logistics geleverd en in ontvangst genomen door het Jeugdeducatiefonds. Directeur Hans Spekman noemt de spellen zeer welkom: ‘We zien in het hele land veel kinderen uit financieel niet draagkrachtige gezinnen die achterop dreigen te raken doordat ze nu niet naar school kunnen. We verspreiden de spellen via de scholen waarmee we samenwerken. De meesters en juffen weten namelijk precies welke kinderen ze nodig hebben.’

Hart onder de riem

‘Wij zijn erg blij met onze goede verkoopcijfers in deze moeilijke tijd, tegelijkertijd zijn we ons ook zeer zeker bewust van het feit dat niet iedereen het makkelijk heeft. Door de donatie van Ik Leer spellen hopen wij een aantal gezinnen een hart onder de riem te steken en kinderen, juist in deze roerige tijden, plezier te laten beleven aan leren schrijven en rekenen,’ aldus Jesse Pijpers, Regional Marketing Manager Benelux JumboDiset Group.

Armoede kan ertoe leiden dat er stress en zorgen in het gezin zijn, dat er weinig aandacht voor school is, dat er geen geld is om uitstapjes te maken en de wereld te verkennen en dat er geen geld is voor bijvoorbeeld bijles als het kind achterloopt. Deze factoren maken dat armoede vaak leidt tot een lagere opleiding. Het Jeugdeducatiefonds wil een bijdrage leveren aan een samenleving waarin alle kinderen een zo hoog mogelijk niveau van opleiding en talentontwikkeling bereiken, óók de kinderen die opgroeien vanuit achterstandsituaties.

 

              

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken