LaLiga en Johan Cruyff Institute gaan samenwerken

  • Sponsoring
  • 22 jun 2020 @ 12:04
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Partnership

Johan Cruyff Institute en LaLiga - de LaLiga Business School - gaan samenwerken voor een verdere professionalisering van de voetbalindustrie. Ze presenteren een nieuw executive programma dat gericht is op professionals, managers en bestuurders in het voetbal.

Beide instellingen delen gemeenschappelijke waarden en beiden vertegenwoordigen wereldbekende merken die kennis van de voetbal industrie ontwikkelen op internationaal niveau. Middels het delen van praktische kennis willen ze een verdere versterking van het management in de voetbal mogelijk maken.

Studieprogramma

In deze context is het executive programma ontwikkeld: ‘‘Football Industry Trends. LaLiga study case: The Making Of a Global Brand’. Het is een driedaags, Engelstalig studieprogramma dat van 28 tot en met 30 januari 2021 op Johan Cruyff Institute in het Olympisch hart van Amsterdam wordt georganiseerd, onder gezamenlijke verantwoordelijkheid van LaLiga Business School en Johan Cruyff Institute.

Deze alliantie betekent het creëren van synergiën met één van de meest professionele voetbalcompetities ter wereld, zowel vanuit sportief perspectief als vanuit het business perspectief

In de woorden van Mariël Koerhuis, general manager van Johan Cruyff Institute: ‘Deze alliantie betekent het creëren van synergiën met één van de meest professionele voetbalcompetities ter wereld, zowel vanuit sportief perspectief als vanuit het business perspectief. LaLiga maakt een belangrijke bijdrage aan de complete transformatie van de voetbalindustrie met haar innovatieve visie op de nieuwe technologieën, nieuwe content en nieuwe businessactiviteiten. Ze doet dit op een ondernemende en disruptieve manier. Dit executive programma belicht interessante aspecten van de wijze waarop LaLiga dat doet. Het samenbrengen van onze knowhow met dat van LaLiga, voor de ontwikkeling van managers en leidinggevenden in het voetbal, is een belangrijke strategische stap ten behoeve van de verdere vernieuwing van de voetbalsector.’

Impact

Op het gebied van sportmanagement is de voetbalindustrie volgens beide organisaties zonder twijfel één van de krachtigste ter wereld, niet alleen vanwege de impact op sportief gebied, maar ook op economisch en sociaal terrein. Een sector die uitgedaagd wordt door Sport Properties, het digitale tijdperk, de noodzaak om permanente betrokkenheid bij fans te genereren en zich voortdurend aan te passen aan nieuwe eisen van de markt; allemaal essentiële factoren van deze tijd. Deze kwesties zullen aan bod komen in het programma dat door het Johan Cruyff Institute en LaLiga Business School gezamenlijk gegeven wordt.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken