KiKa vult lege Heerenveen-tribunes met knuffelberen

KiKa vult lege Heerenveen-tribunes met knuffelberen
  • Sponsoring
  • 26 okt 2020 @ 08:53
  • 17651 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Sponsoring

Tijdens de Eredivisiewedstrijd van Heerenveen tegen FC Emmen zaten gisteren geen supporters, maar 15.000 knuffelberen op de tribunes van het Abe Lenstra-stadion. Met deze symbolische actie vragen Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), de Friese voetbalclub en geneesmiddelenbedrijf MSD aandacht voor kinderen in Nederland die kanker hebben.

Na de wedstrijd riep Kika supporters op om de Kika-beer in Heerenveen-shirt te kopen, via kikaberenactie.nl. Inmiddels zijn er ruim 15.000 beren verkocht, resulterend in een opbrengst van €200.000 voor de stichting. Creatief bureau Joe Public in Amsterdam heeft de actie bedacht en ontwikkeld.

Net als in de Eredivisie kunnen ook bij KiKa traditionele sportevenementen voor het goede doel niet plaatsvinden en daardoor mist de stichting een groot deel van de inkomsten die nodig zijn om onderzoek naar kanker te financieren. Geneesmiddelenbedrijf MSD is al 15 jaar partner van KiKa, Heerenveen en KiKa zijn ook al langere tijd partner van elkaar. Samen met Joe Public zochten de drie partijen naar een alternatieve manier om KiKa in coronatijd te steunen, en kwamen ze op het idee om de KiKa-beer een hoofdrol te geven.

Frits Hirschstein, oprichter en directeur van KiKa, zegt: 'Tijdens de eerste maanden van de coronapandemie zijn veel kinderen met kanker onzichtbaar geweest, omdat zorg werd uitgesteld. Helaas zitten we nu weer in een soortgelijke situatie. Tegelijkertijd hebben we kennisgemaakt met lege voetbalstadions. Daarom moedigden we gisteren de voetballers aan met duizenden Kika-beren in Heerenveen-shirt. We op die manier onze steun alle kinderen met kanker uit en laten weten dat we ze niet vergeten.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken