Autoverhuurder Enterprise pakt uit met Ajax Vrouwen in de Champions League

Autoverhuurder Enterprise pakt uit met  Ajax Vrouwen in de Champions League
  • Sponsoring
  • 12 jan 2024 @ 13:05
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Ajax Vrouwen staan voor de laatste groepswedstrijden in de UEFA Women’s Champions League. Enterprise Car Sharing & Rental is Official Supplier van Ajax en biedt fans de kans op een geheel verzorgde roadtrip naar de wedstrijd tegen Paris Saint Germain in Parc des Princes.

Dat is voor een Nederlandse club de eerste georganiseerde supportersreis naar een internationale uitwedstrijd. Daarnaast is Enterprise sponsor van de live-uitzendingen bij de NOS en met LED-boarding zichtbaar bij het laatste groepsduel thuis tegen AS Roma.

Enterprise Car Sharing & Rental is de Nederlandse franchise van ’s werelds grootste autoverhuurder Enterprise. Van vrijdag 12 tot en met woensdag 17 januari maken fans kans op een geheel verzorgde roadtrip naar Parijs, om ter plekke de Ajax Vrouwen aan te moedigen. Op 24 januari spelen zij om 21u00 in het vermaarde Parc des Princes hun voorlaatste groepswedstrijd tegen PSG, dat ze eerder in de eigen Johan Cruijff Arena al versloegen. Bij winst zijn de Amsterdamse dames verzekerd van de kwartfinale.

Sponsor live TV
Bij de NOS op NPO3 is Enterprise Car Sharing & Rental tevens sponsor van de live-uitzending van de uitwedstrijd tegen PSG en van de laatste groepswedstrijd thuis tegen AS Roma. Bij de thuiswedstrijd op 30 januari is bovendien uitgebreid LED-boarding van Enterprise langs het veld te zien. Voor de jaarwisseling was de autoverhuurder bij de NOS ook al sponsor van de TV-registratie van het duel tegen Bayern München in Amsterdam én met boarding zichtbaar.

Primeur
Thomas Wolters, CEO van de Nederlandse franchise van Enterprise: ‘Sinds 2015 is Enterprise op Europees niveau al een prominente partner van de UEFA Europa League en sinds de start ook van de Conference League. Op lokaal niveau zijn we inmiddels ook al vier jaar supplier van Ajax en we profileren ons dus sterk met voetbal, nationaal en internationaal. De prestaties van de Ajax Vrouwen en de live uitzendingen bij de NOS van hun Champions League-wedstrijden bieden ons verbreding van die basis en de mogelijkheid om heel creatief ons partnership in te vullen.’

De populariteit van het vrouwenvoetbal is Wolters uiteraard niet ontgaan: ‘De thuiswedstrijd tegen Bayern is in totaal door maar liefst 1,2 miljoen mensen op TV deels of in z’n geheel bekeken, en in de Johan Cruijff Arena zaten op een doordeweekse avond ruim 20.000 toeschouwers. Dat zijn ongekende cijfers. Met de roadtrip-actie willen we ook een nieuwe dimensie toevoegen aan het vrouwenvoetbal op clubniveau, want volgens mij is dit de allereerste georganiseerde supportersreis naar een internationale uitwedstrijd. Toch een mooie primeur!’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken