Visa en Red Bull Formula One Teams gaan wereldwijd samenwerken

Visa en Red Bull Formula One Teams gaan wereldwijd samenwerken
  • Sponsoring
  • 25 jan 2024 @ 07:51
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Red Bull F1 Teams en Visa hebben een meerjarige overeenkomst aangekondigd waarin Visa de eerste wereldwijde partner wordt van beide Red Bull F1-teams. Daarmee verschijnt een nieuw team op de F1-grid: Visa Cash App RB, voorheen Scuderia AlphaTauri.

Dit is de eerste nieuwe grote wereldwijde sportsponsering van Visa in meer dan 15 jaar. Het contract omvat het Visa Cash App RB team, een bijbehorende titelpartnerschap voor het F1 Academy team en het Oracle Red Bull Racing team. Het Visa-logo verschijnt op beide Oracle Red Bull Racing- en Visa Cash App RB-auto's, evenals op de F1 Academy-inschrijvingen van de respectievelijke teams.

‘Dit is een baanbrekende samenwerking en een geweldige kans voor het Visa-merk om zich te richten op een van de snelst groeiende sportgemeenschappen van de planeet’, aldus Frank Cooper III, Chief Marketing Officer bij Visa. ‘Deze alliantie resoneert sterk met Visa's visie om individuen te inspireren om 'het te maken', door elke dag kleine stapjes vooruitgang te nemen, tijdens elke race of evenement.’

Visa Cash App RB-coureurs Yuki Tsunoda uit Japan en Daniel Ricciardo uit Australië zullen een nieuw ontworpen Visa en Cash App geïnspireerd racepak dragen wanneer de F1 2024 raceserie op 29 februari begint in Bahrein. De volledige onthulling van de auto en andere dsign elementen gebeurt tijdens een speciaal evenement in Las Vegas op 8 februari.

Naast de brandingmogelijkheden met team Visa Cash App RB gaan de partijen ook voor topprestaties op de grid. Daarnaast wil Visa kaarthouders de mogelijkheid bieden dichter bij de actie te komen met teamactiviteiten zoals backstage toegang, coureurs ontmoeten, merchandise en betere gastvrijheid tijdens races.

‘Het is fantastisch om de nieuwe identiteit te onthullen en nieuwe partners te verwelkomen terwijl we aan de volgende fase van het Formule 1-verhaal van het team beginnen’, aldus Peter Bayer, CEO van het nieuwe Visa Cash App RB-team. ‘Faenza is een nieuw tijdperk van racen aan het ingaan, trouw aan onze roots als broedplaats van talent, maar nu met een nog grotere focus op het strijden om de grootste prijzen in de F1. We hebben een gewaagde visie voor het team onder leiding van mijzelf en Team Principal, Laurent Mekies, en we hebben toekomstgerichte partners zoals Visa en Cash App op die reis. Dat  is enorm spannend.'

Gelijkheid in de autosport
Visa is al lang toegewijd aan empowerment van vrouwen en economische vooruitgang via sponsoring platforms. Om op die ingeslagen weg door te gaan, zullen Visa en Cash App zich samen met Red Bull inzetten voor Visa Cash App RB in de F1 Academy-serie. De volledig vrouwelijke raceserie vindt plaats op zeven geselecteerde F1-circuits in hetzelfde weekend als de F1-races.

‘We zijn verheugd om samen met Visa en Red Bull aan deze reis te beginnen’, aldus Catherine Ferdon, Head of Brand van Cash App. ‘Het Visa Cash App RB-team en Cash App zijn toegewijd om mensen en gemeenschappen met elkaar te verbinden, en er is geen grotere vereniger dan sport. Met de groei van de Formule 1 in de VS, stelt deze sponsoring ons in staat onze relatie met Formule 1-fans te verdiepen. Daarnaast ondersteunt Cash App's inzet de cultuur van F1-fandom in de VS en te laten groeien, terwijl we onze klanten meer waarde bieden. We staan bekend om het beter maken van opkomend talent en kijken ernaar uit om een team te sponsoren dat ook bekend staat om het ontwikkelen van fantastische nieuwe coureurs.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken