SponsorRingen: ABN Amro, Philips en Mentos grote winnaars
- Sponsoring
- 6 jun 2024 @ 11:27
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 jun 2024 @ 11:27
- Sjaak Hoogkamer
In Afas Live zijn op woensdag 5 juni de door SponsorReport georganiseerde SponsorRingen 2023 uitgereikt. ABN Amro, Philips & PSV en Mentos & de Grote Prijs van Nederland scoorden twee awards mee. Opvallend was dat de Ring voor Creativiteit niet werd toegekend aan een van de 4 ingezonden cases.
ABN Amro won de Gouden SponsorRing in de categorie Cultuur voor hun samenwerking ‘Women in Street Art’ met STRAAT Museum. Daarnaast werd aan de bank ook de Ring uitgereikt voor het beste gebruik van data & insights.
Philips en PSV wonnen de Gouden SponsorRing in de categorie Sport voor ‘Philips Sport Vereniging Voor het leven’, en samen met Sanquin de Gouden SponsorRing voor de case ‘Bloedverwanten’ in de categorie Maatschappij.
Mentos & de grote prijs van Nederland wonnen de Gouden SponsorRing in de categorie entertainment en de bronzen SponsorRing in de categorie Branded Content & Media Partnerships.
In de categorie Sport werden twee zilveren SponsorRingen uitgereikt, namelijk aan Arag: Supporter van Fairplay en aan DHL #Samedream (een samenwerking met vier sportbonden en hun nationale vrouwenteams in hockey, voetbal, handbal en (beach)volleybal).
ING & Talpa Network gingen er met de Gouden SponsorRing vandoor in de categorie Branded Content & Media Partnerships voor hun case ‘ongelijke kansen in het voetbal’. Volgens de Jury tonen ING en Talpa veel lef met dit programma. De campagne heeft de verwachtingen ver overtroffen en heeft ook gezorgd voor een succesvolle koppeling van het thema ongelijkheid in de voetbalwereld en diversiteit en inclusie aan het merk ING.
TIG Sports had de eer om de eerste SponsorRingen Special te ontvangen voor hun grote bijdrage aan de ontwikkeling van de Nederlandse sportmarketing.
SponsorRing Talent van het Jaar was dit jaar Tijn Koolen van de KNVB. Ook deze SponsorRing werd voor het eerst uitgereikt. Mariëlle Krouwel gaf namens de jury aan iemand met passie én rust te zien.
Nationale Nederlanden won met ‘Het geheim van het meisje met de parel’ de SponsorRing voor (Beste gebruik van) Content. ‘Van Feyenoord Fan naar Univé Lid’ won de SponsorRing voor (Beste gebruik van) ROI / Businesscase.
Er werd geen SponsorRing uitgereikt voor (Beste gebruik van) Creativiteit. De hoofdjury gaf bij monde van Guido Klomp aan: ‘De categorie 'Creativiteit' is in het leven geroepen om creativiteit te vieren die de jury, maar ook het vak, jaloersmakend doet kijken naar het creatieve aspect van een sponsorcampagne. We hebben 4 creatieve cases beoordeeld, maar daarbinnen helaas niet die jaloersmakende case gevonden.’
DE WINNAARS
Branded Content & Media Partnerships
Goud: ING & Talpa Network over ongelijke kansen in het voetbal
Zilver: VriendenLoterij en ESPN: Voetbal Geeft
Brons: Mentos Grote Prijs van Nederland
Cultuur
Goud: ABN AMRO en Women in Street Art
Zilver: KPN en Dichter bij Vermeer (Het Rijksmuseum)
Entertainment
Goud: Mentos Grote Prijs van Nederland
Zilver: Het Magische Kookboek van Albert Heijn en Disney
Maatschappij
Goud: Philips, Sanquin en PSV: Bloedverwanten
Brons: Nederlandse Loterij en Fonds Gehandicaptensport: Geen Smoesjes
Sport
Goud: Philips Sport Vereniging Voor het leven
Zilver: ARAG: Supporter van Fairplay
Zilver: DHL #Samedream (een unieke samenwerking met vier sportbonden en hun nationale vrouwenteams in hockey, voetbal, handbal en (beach)volleybal)
Brons: TOTO Dart Kings
Deelgebieden
(Beste gebruik van) Content: “Het geheim van het meisje met de parel” van Nationale Nederlanden
(Beste gebruik van) Data & insights: ABN AMRO: data driven sponsoring
(Beste gebruik van) ROI / Businesscase: Van Feyenoord Fan naar Univé Lid
(Beste gebruik van) Creativiteit: niet uitgereikt
Talent van het Jaar: Tijn Koolen (KNVB)
Special Award: TIG Sports
Foto: Sponsorreport
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
- Coca-Cola nieuwe Official Partner... 10-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management