SponsorRingen: ABN Amro, Philips en Mentos grote winnaars

SponsorRingen: ABN Amro, Philips en Mentos grote winnaars
  • Sponsoring
  • 6 jun 2024 @ 11:27
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In Afas Live zijn op woensdag 5 juni de door SponsorReport georganiseerde SponsorRingen 2023 uitgereikt. ABN Amro, Philips & PSV en Mentos & de Grote Prijs van Nederland scoorden twee awards mee. Opvallend was dat de Ring voor Creativiteit niet werd toegekend aan een van de 4 ingezonden cases.

ABN Amro won de Gouden SponsorRing in de categorie Cultuur voor hun samenwerking ‘Women in Street Art’ met STRAAT Museum. Daarnaast werd aan de bank ook de Ring uitgereikt voor het beste gebruik van data & insights.

Philips  en PSV wonnen de Gouden SponsorRing in de categorie Sport voor ‘Philips Sport Vereniging Voor het leven’, en samen met Sanquin de Gouden SponsorRing voor de case ‘Bloedverwanten’ in de categorie Maatschappij.

Mentos & de grote prijs van Nederland wonnen de Gouden SponsorRing in de categorie entertainment en de bronzen SponsorRing in de categorie Branded Content & Media Partnerships.

In de categorie Sport werden twee zilveren SponsorRingen uitgereikt, namelijk aan Arag: Supporter van Fairplay en aan DHL #Samedream (een samenwerking met vier sportbonden en hun nationale vrouwenteams in hockey, voetbal, handbal en (beach)volleybal).

ING & Talpa Network gingen er met de Gouden SponsorRing vandoor in de categorie Branded Content & Media Partnerships voor hun case ‘ongelijke kansen in het voetbal’. Volgens de Jury tonen ING en Talpa veel lef met dit programma. De campagne heeft de verwachtingen ver overtroffen en heeft ook gezorgd voor een succesvolle koppeling van het thema ongelijkheid in de voetbalwereld en diversiteit en inclusie aan het merk ING.

TIG Sports had de eer om de eerste SponsorRingen Special te ontvangen voor hun grote bijdrage aan de ontwikkeling van de Nederlandse sportmarketing.

SponsorRing Talent van het Jaar was dit jaar Tijn Koolen van de KNVB. Ook deze SponsorRing werd voor het eerst uitgereikt. Mariëlle Krouwel gaf namens de jury aan iemand met passie én rust te zien.

Nationale Nederlanden won met ‘Het geheim van het meisje met de parel’ de SponsorRing voor (Beste gebruik van) Content. ‘Van Feyenoord Fan naar Univé Lid’ won de SponsorRing voor (Beste gebruik van) ROI / Businesscase.

Er werd geen SponsorRing uitgereikt voor (Beste gebruik van) Creativiteit. De hoofdjury gaf bij monde van Guido Klomp aan: ‘De categorie 'Creativiteit' is in het leven geroepen om creativiteit te vieren die de jury, maar ook het vak, jaloersmakend doet kijken naar het creatieve aspect van een sponsorcampagne. We hebben 4 creatieve cases beoordeeld, maar daarbinnen helaas niet die jaloersmakende case gevonden.’

DE WINNAARS

Branded Content & Media Partnerships

Goud: ING & Talpa Network over ongelijke kansen in het voetbal

 

Zilver: VriendenLoterij en ESPN: Voetbal Geeft

Brons: Mentos Grote Prijs van Nederland

Cultuur

Goud: ABN AMRO en Women in Street Art

Zilver: KPN en Dichter bij Vermeer (Het Rijksmuseum)

Entertainment

Goud: Mentos Grote Prijs van Nederland

Zilver: Het Magische Kookboek van Albert Heijn en Disney

Maatschappij

Goud: Philips, Sanquin en PSV: Bloedverwanten

Brons: Nederlandse Loterij en Fonds Gehandicaptensport: Geen Smoesjes

Sport

Goud: Philips Sport Vereniging Voor het leven

Zilver: ARAG: Supporter van Fairplay

Zilver: DHL #Samedream (een unieke samenwerking met vier sportbonden en hun nationale vrouwenteams in hockey, voetbal, handbal en (beach)volleybal)

Brons: TOTO Dart Kings

Deelgebieden

(Beste gebruik van) Content: “Het geheim van het meisje met de parel” van Nationale Nederlanden

(Beste gebruik van) Data & insights: ABN AMRO: data driven sponsoring

(Beste gebruik van) ROI / Businesscase: Van Feyenoord Fan naar Univé Lid

(Beste gebruik van) Creativiteit: niet uitgereikt

Talent van het Jaar: Tijn Koolen (KNVB)

Special Award: TIG Sports

Foto: Sponsorreport

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken