Puma: Formule-1 coureur Leclerc nieuwe ambassadeur

Puma: Formule-1 coureur Leclerc nieuwe ambassadeur
  • Sponsoring
  • 11 okt 2024 @ 14:19
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met deze samenwerking versterkt het sportmerk naar eigen zeggen ‘zijn positie als toonaangevend merk in de motorsport en vergroot het zijn invloed, zowel binnen als buiten het racecircuit.’

Volgens Puma maken Leclerc’s energieke uitstraling, zijn drang naar perfectie en zijn moderne stijl hem de perfecte partner. Charles Leclerc had in het Formule-1 circuit van 2024 drie keer poleposition en twee prestigieuze overwinningen: zijn thuiszege in Monaco en zijn triomf op het iconische Monza-circuit.

De strategische samenwerking is erop gericht het bereik van het merk uit te breiden door zowel motorsportfans als modeliefhebbers aan te spreken. Puma en Leclerc zullen samenwerken aan diverse collecties, met aandacht voor de Scuderia Ferrari-lijn van Puma Motorsport.

Arne Freundt, CEO van PUMA: ‘We zijn ontzettend enthousiast om Charles te verwelkomen in de familie. Zijn combinatie van professionele vaardigheden als Formule 1-coureur en zijn passie voor mode maken hem de perfecte ambassadeur voor ons merk.’

Leclerc: ‘Ik ben blij om deel uit te maken van de Puma-familie. Het merk past bij mij, niet alleen door hun innovatieve ontwerpen, maar ook door de steun die ik krijg op mijn weg naar constante verbetering als atleet. Het voelt geweldig om te weten dat ik slechts één telefoontje verwijderd ben van het delen van ervaringen met andere Puma-atleten en te kunnen rekenen op hun support.’

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken