[De zomer van] Kas Knikkink: ‘Dankzij festivals toch nog beetje vakantie’

[De zomer van] Kas Knikkink: ‘Dankzij festivals toch nog beetje vakantie’
  • Algemeen
  • 23 jul 2019 @ 14:46
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailPersonalia

Vandaag vieren we de zomer met Kas Knikkink, brand manager bij drankmerk Jägermeister. Over Wildeburg, Corona en het recent gelanceerde Coolpack.

Ondanks het feit dat Jägermeister (onderdeel van Maxxium) vaak geassocieerd wordt met de winter, is het drankmerk deze zomer actiever dan ooit. Begin mei werd Coolpack gelanceerd, een lichtgewicht kunststoffles bedoeld voor bijvoorbeeld de festivalcamping. Eigen drank meenemen is immers toegestaan, maar niet in glas. Nooit meer drank overschenken in je oude colafles dus, aldus Knikkink. ‘Een innovatie echt gebaseerd op een behoefte van onze consument waar we enorm trots op zijn.'


Jägermeister Coolpack.

Hoe beleef je de zomer verder? Ga je zelf nog op vakantie?

Door dit alles zijn we ineens hartstikke druk op dit moment, dus helaas geen lange vakantie voor mij. Gelukkig zijn we met de Coolpack volop aanwezig op festivals waar ik zelf ook graag heenga, zoals recent het fantastische Wildeburg. Op die manier combineer ik dus werk met plezier en heb ik toch nog een beetje vakantie.

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Ik hou van merken die 'echt' zijn, niet bedacht aanvoelen en zich niet gek laten maken door de waan van de dag. In de context van de zomer vind ik Corona een mooi voorbeeld. Als ik iemand dat biertje zie drinken, wil ik er zelf eigenlijk ook meteen één. Knap dat ze dat bereikt hebben, bij mij althans.

Welk marketingboek moeten vakgenoten deze zomer absoluut meenemen in hun reiskoffer?

Tegenwoordig mag je bijna niets meer meenemen in je koffer, dus om ruimte te besparen raad ik iedereen aan om de huidige Case Studies-serie van Mark Ritson lekker op zijn of haar telefoon te kijken. Interessante cases op een heldere manier uitgelegd en dat binnen tien minuten. Ideaal voor mensen met een korte spanningsboog zoals ik.

Het is overal rustig(er) op kantoor, ongetwijfeld ook bij jou. Hoe zorg je ervoor dat je toch productief blijft?

Voor ons is dit de periode waarin we de plannen voor het nieuwe jaar concreet gaan uitwerken. Geen probleem om productief te blijven dus.

Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?

Aan het einde van het jaar zullen we vervolg gaan geven aan onze Derde kerstdag-campagne. Daarnaast lanceren we later dit jaar nog een nieuw product, komen er een aantal mooie Jäger Music-events aan en zijn we volop aanwezig tijdens Amsterdam Dance Event in oktober. De komende tijd zitten we dus allesbehalve stil.

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken