[branded content] Maak impact met een contentstrategie & een contentmarketingplan

[branded content] Maak impact met een contentstrategie & een contentmarketingplan
  • Algemeen
  • 18 okt 2021 @ 11:20
  • 9107 x gelezen
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 18 okt 2021 @ 11:20
  • 9107 x gelezen
  • Sales

Een opleiding volgen, wat leer je? En wat levert het op? Alumnus van de opleiding Content Marketing van Beeckestijn Business School, Esther Jacobs, deelt haar verhaal: "Ik heb een enorme kennis boost gekregen en voel me mega geïnspireerd om met de geleerde tools en kennis aan de slag te gaan. Daarbij is het strategische contentplan dat ik als eindopdracht heb geschreven een super praktische en relevante databank waar ik dagelijks uit kan putten."

Een nieuwe manier van communiceren en kopen

Waarom heb je gekozen voor de opleiding Content Marketing? “De manier waarop consumenten onderling communiceren, informatie verzamelen en aankopen doen is sinds de komst van digital in beweging, maar vooral de laatste jaren in een hoog tempo aan het veranderen. Om mijn opdrachtgevers maximale waarde te bieden en om ‘up-to-date’ te zijn omtrent de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van marketing & communicatie ben ik altijd blijven investeren in mijn kennis & skills en heb ik regelmatig nieuwe communicatieopleidingen gevolgd.”

Enthousiaste docenten die continue verrassen

Hoe heb je de opleiding ervaren? “Het volgen van deze opleiding bij Beeckestijn heeft mij geholpen om voor Dream Avenue een innovatieve content-strategie te ontwikkelen om bestaande klanten te houden & nieuwe klanten aan te trekken. Enthousiaste docenten, die je continu verrassen met nieuwe tools & inzichten die je het liefst direct allemaal in de praktijk wilt gaan toepassen maken deze opleiding super leuk en mega inspirerend! Ik heb de opleiding via de online classroom gevolgd en had verwacht dat ik de klassikale interactie heel erg zou missen, maar je hebt online nog steeds veel contact met de anderen. Daarnaast verlies je nu geen reistijd meer en dat was ook heel fijn.”

Wat was voor jou het belangrijkste leermoment uit de opleiding? “Iedere docent is een specialist in een bepaald vak en geeft je heel veel waardevolle kennis waardoor je begrijpt hoe alles in elkaar past en wat jij er in de praktijk mee kunt. Persoonlijk haal ik daarnaast altijd heel veel inspiratie uit de cases.”

Content als middel om het vertrouwen te winnen

Kun je kort vertellen waar je actieplan over ging? “Ik heb mijn actieplan geschreven voor Dream Avenue: een producent van mooie, luxe lingerie voor een betaalbare prijs, die bezig is met een herlancering. Ik wilde weten hoe we content konden inzetten voor het (terug) winnen van het vertrouwen van klanten en het realiseren van onze kwalitatieve & kwantitatieve kpi’s.”

Heb je al verandering in gang kunnen zetten? Zo ja, welke? “We zijn een maand geleden begonnen met de implementatie en merkten al gelijk de eerste resultaten. Bestaande & nieuwe klanten reageren verrast en enthousiast op de nieuwe aanpak en vinden het geweldig dat we ze middels co-creatie betrekken in de communicatie met de eindconsument.”

Weer up-to-date

Wat heeft de opleiding jou persoonlijk gebracht? “ Ik heb een enorme kennis boost gekregen en voel me mega geïnspireerd om met de geleerde tools en kennis aan de slag te gaan. Daarbij is het strategische contentplan dat ik als eindopdracht heb geschreven een super praktische en relevante databank waar ik dagelijks uit kan putten.”

Heeft de opleiding je anders laten kijken naar de toekomst?  “Ik ben weer helemaal op de hoogte van de laatste trends en dat is fijn, want dat geeft mijn zelfvertrouwen als gesprekspartner een flinke boost. Daarnaast vind ik het heerlijk om continu nieuwe dingen te leren.”

Een succesvolle contentstrategie

Content is king en content marketing wordt daarom steeds belangrijker. Maar hoe bereik je je doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap? Aan welke content heeft je doelgroep behoefte? En welke kanalen gebruiken zij? De post-HBO opleiding Content Marketing leert je hoe je een goede crossmediale contentstrategie ontwikkelt en implementeert. Je gaat aan de slag met o.a.

Customer journeys, social media, persuasive content schrijven, storytelling en een contentmarketingplan, dat direct geschikt is voor implementatie.

Make impact   

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts. Op zoek naar gratis kennis en inspiratie? Woon een online clinics bij of download een van de whitepapers. #kennisdelen   

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken