Rijksmuseum en Heineken verlengen partnerschap tot eind 2025

- Algemeen
- 18 apr 2024 @ 07:32
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 18 apr 2024 @ 07:32
- Michiel van Zaane
Heineken en het Rijksmuseum verlengen hun bestaande partnerschap met twee jaar tot het einde van 2025. De merken zijn partners sinds 2013.
Het partnership tussen Heineken en het Rijksmuseum is gebaseerd op een gedeelde visie om mensen samen te brengen en (toekomstige) cultuurliefhebbers te laten genieten van kunst en geschiedenis. In de afgelopen jaren hebben het biermerk en museum samengewerkt bij het organiseren van evenementen die gericht zijn op jongvolwassenen, zoals de Heineken Music Sessions en het Rijksmuseum Next Tuinfeest. Ook de komende jaren blijven de partners mogelijkheden creëren om deze belangrijke doelgroep te betrekken.
Beide merken zijn partners sinds 2013, het jaar dat het Rijksmuseum volledig vernieuwd zijn deuren weer opende. Bij die gelegenheid werden bierflesjes ontworpen met werken uit de collectie. De geschiedenis van Heineken en het Rijksmuseum gaat echter verder terug, tot het einde van de 19de eeuw. Gerard Adriaan Heineken, destijds lid van de Amsterdamse gemeenteraad, was nauw betrokken bij de bouw van het Rijksmuseum, dat zich op steenworp afstand bevindt van de brouwerij aan de Stadhouderskade (nu bekend als de Heineken Experience).
‘De band tussen Heineken en het rijksmuseum gaat al meer dan 150 jaar terug. Ik ben er trots op dat we samen een brede groep (toekomstige) cultuurliefhebbers in contact brengen met kunst en geschiedenis’ zegt Taco Dibbits, hoofddirecteur Rijksmuseum. Dolf van den Brink, CEO Heineken, voegt toe: ‘Wij zijn verheugd en trots om de samenwerking tussen het Rijksmuseum en Heineken opnieuw te verlengen en zo onze rijke gedeelde geschiedenis voort te zetten. Het Rijksmuseum is een icoon van Nederland en speelt een essentiële rol bij het introduceren van nieuwe doelgroepen in de wereld van kunst en cultuur. Heineken, geboren en getogen in Amsterdam, draagt graag actief bij aan deze missie om mensen samen te brengen en hen te laten genieten van bijzondere momenten.’
CEO Heineken Dolf van den Brink en Taco Dibbits, hoofddirecteur Rijksmuseum bij De Vrolijke Drinker van Frans Hals.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 230] Ivo Duits - founder Ivono
- [column] De oogst van 30 jaar merkmanagement (deel 2 van 4)
- Podcastserie ‘The Next Tony’ trapt af met Marcel Belt
- Eerste 'unbottled' drankje zet nieuwe standaard voor...
- Onderzoek: Merken zouden meer aandacht kunnen besteden aan het...
- VIA: ‘Bureaus moeten fundamenteel van koers veranderen’
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes