Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Algemeen
- 22 mrt 2024 @ 10:45
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 mrt 2024 @ 10:45
- Sjaak Hoogkamer
Het bloemenpark in Lisse bestaat 75 jaar en dat wordt gevierd met een jubileumtentoonstelling, uitgave van een internationale postzegel, een jubileumconcert met het Metropole orkest, een documentaire en tal van andere activiteiten.
Prinses Margriet had de eer om het park deze week op dinsdag 19 maart te openen. Keukenhof is in 75 jaar uitgegroeid tot een internationaal fenomeen en sterk merk. Het park is wereldwijd een begrip en belangrijk voor de sierteeltsector en de reisindustrie. In 2023 trok het park 1.4 miljoen bezoekers.
Met de start van de zogenoemde Symphony of Colours is de jubileumeditie van Keukenhof officieel van start gegaan. Music-director Eric van Tijn heeft een speciale track voor het openingsmoment gecomponeerd waarin klassieke muziek, hedendaagse pop en dance-tracks verbonden worden. De gekozen songs, gezongen door sopraan Laetitia Gerards verbinden leven, kleur, lente en bloei, aldus de Keukenhof.
Directeur Sandra Bechtholt van de Keukenhof: ‘Bezoekers uit de hele wereld zijn verwonderd door de bloemenpracht. Er is hier ruimte voor het vertellen van verhalen, er gebeurt hier iets verrassends. Het wereldberoemde bloemenpark en een gemotiveerde organisatie vormen de stevige fundamenten voor nog eens 75 jaar. En hoe we die jaren invullen, daar ga ik als nieuwe directeur mee aan de slag.’
Keukenhof ontstond als een initiatief van een groep bloembollenkwekers en -exporteurs die een etalage voor de sierteeltsector wilden creëren. Het eerste seizoen was meteen al een succes. De bloemententoonstelling verwelkomde 236.000 bezoekers. Het oorspronkelijke park is ontworpen door Zocher in de Engelse landschapsstijl.
In het historische park van 32 hectaren zijn in totaal weer zo’n zeven miljoen bloeiende tulpen, hyacinten, narcissen en andere bolgewassen te bewonderen. Honderd inzenders leveren bloembollen en zeshonderd kwekers zorgen voor bloemen en planten als onderdeel van de bloemenshows in de paviljoens.
Keukenhof is in 2024 geopend van 21 maart tot en met 12 mei.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dozijn nieuwe trends volgens Lidewij Edelkoort
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management