ASN Bank heeft beste positionering financiële sector

- Algemeen
- 25 apr 2024 @ 08:05
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 apr 2024 @ 08:05
- Michiel van Zaane
ASN Bank (4,09) heeft de beste positionering van alle partijen in de financiële sector. Partijen die zich richten op duurzaamheid of lokale aanwezigheid scoren goed. Grote gevestigde banken scoren het slechtst.
Een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen. Consumenten beoordeelden de partijen op een schaal van 1 tot en met 5 op deze criteria. ASN Bank is het meest relevant (4,04), onderscheidend (4,08) én geloofwaardig (4,15) en heeft daardoor de beste positionering (4,09). Gemiddeld scoort een partij in de financiële sector een 3,53. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Na ASN Bank volgen RegioBank (3,98), De Hypotheker (3,91), Triodos Bank (3,90) en Brand New Day (3,89). Wat opvalt aan de top vijf is dat een aantal partijen zeer specifieke keuzes maakt in hun positionering. Zo zijn ASN Bank en Triodos Bank gericht op duurzaam bankieren en kiest RegioBank de positionering van de lokale bank.
ABN Amro scoort het slechtst (3,20). ING (3,22) volgt kort daarop. Hoewel deze partijen behoren tot de grootste banken in Nederland laat de positionering te wensen over. De partijen verliezen het voornamelijk op onderscheidende waarde. In tegenstelling tot ASN Bank, Triodos Bank en RegioBank richten deze banken zich onvoldoende op unique selling point.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Multiscope
- positionering
- duurzaam
- RegioBank
- Hypother
- financiële sector
- grootbanken
- ABN Amro
- ING
- Triodos Bank
- ASN Bank
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dozijn nieuwe trends volgens Lidewij Edelkoort
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management