ASN Bank heeft beste positionering financiële sector

- Algemeen
- 25 apr 2024 @ 08:05
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 apr 2024 @ 08:05
- Michiel van Zaane
ASN Bank (4,09) heeft de beste positionering van alle partijen in de financiële sector. Partijen die zich richten op duurzaamheid of lokale aanwezigheid scoren goed. Grote gevestigde banken scoren het slechtst.
Een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen. Consumenten beoordeelden de partijen op een schaal van 1 tot en met 5 op deze criteria. ASN Bank is het meest relevant (4,04), onderscheidend (4,08) én geloofwaardig (4,15) en heeft daardoor de beste positionering (4,09). Gemiddeld scoort een partij in de financiële sector een 3,53. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Na ASN Bank volgen RegioBank (3,98), De Hypotheker (3,91), Triodos Bank (3,90) en Brand New Day (3,89). Wat opvalt aan de top vijf is dat een aantal partijen zeer specifieke keuzes maakt in hun positionering. Zo zijn ASN Bank en Triodos Bank gericht op duurzaam bankieren en kiest RegioBank de positionering van de lokale bank.
ABN Amro scoort het slechtst (3,20). ING (3,22) volgt kort daarop. Hoewel deze partijen behoren tot de grootste banken in Nederland laat de positionering te wensen over. De partijen verliezen het voornamelijk op onderscheidende waarde. In tegenstelling tot ASN Bank, Triodos Bank en RegioBank richten deze banken zich onvoldoende op unique selling point.

-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- positionering
- ABN Amro
- ING
- Triodos Bank
- grootbanken
- financiële sector
- Hypother
- ASN Bank
- RegioBank
- duurzaam
- Multiscope
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- De gedragsladder van Interpolis geeft maatwerk
- Nielsen Consumer Outlook 2026: zes insights voor marketeers
- Paulien Cornelisse wint NS Publieksprijs 2025
- KPN wint wereldtitel met PR-campagne ‘Stukje van mij’
- AMMA’s 2026: inzenders krijgen meer tijd en duidelijkheid
- Goud voor Kruidvat en AH bij Effie Awards
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

