Bartiméus Fonds lanceert campagne rond audiodescriptie

Bartiméus Fonds lanceert campagne rond audiodescriptie
  • Algemeen
  • 23 apr 2024 @ 10:55
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Op 23 april, de ‘Dag van de audiodescriptie’, lanceert het Bartiméus Fonds de naar eigen zeggen eerste Nederlandse TVC met audiodescriptie.

 Een film, programma of serie kijken is voor de meeste mensen de normaalste zaak van de wereld. Maar voor mensen met een visuele beperking niet. Audiodescriptie brengt hier verandering in, alleen is dit nog nauwelijks bekend in Nederland. Het Bartiméus Fonds, dat mensen met een visuele beperking in Nederland helpt,  lanceert een campagne om audiodescriptie onder de aandacht te brengen. Middelpunt van de campagne is de naar eigen zeggen eerste Nederlandse TV commercial met audiodescriptie.

In Nederland hebben 350.0000 mensen een visuele beperking en deze groep blijft groeien door de stijgende levensverwachting. Audiodescriptie wordt dus steeds belangrijker. Daarom is 23 april uitgeroepen tot “De dag van de audiodescriptie”. Deze dag moet bijdragen aan een toekomst met 100% inclusieve media en meer bekendheid over audiodescriptie.

Audiodescriptie is een stem die vertelt wat anderen op dat moment zien. Denk aan: personages, gezichtsuitdrukkingen, plaatsen en bewegingen. Daarmee kunnen mensen met een visueel beperking populaire programma’s als ‘Wie is de Mol?’, ‘Heel Holland Bakt’, en ‘The Passion’ wél meekijken. En wellicht nog belangrijker: er de volgende dag met collega’s bij de koffieautomaat over meepraten.

Actrice met een visuele beperking Ayşegül Karaca speelt de hoofdrol in de TV commercial, die vanaf 23 april te zien is in het reclameblok op de NPO zenders, op NPO Start en via allesoveraudiodescriptie.nl.

Credits:
Opdrachtgever: Bartiméus Fonds
Agency: Wefilm Creative Agency
Client Lead: Lynn Degen
Creative Director: Roel Welling & Marius Gottlieb
Director: Ben Brand
Media Director: Rocco Stallvord
Media Producer: Marlena Fishell
Head of production & Producer: Roos Aalvanger
DOP: Wouter Verberkt
Offline: Nick Rozenberg
PR: Studio Ei



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken