Samenwerking GreenPeak en Sensara Smart Home-platform
- B2b
- 2 okt 2015 @ 10:00
- Link
-
Redactie B2B
Redactie
MarketingTribune - Interactie
- 2 okt 2015 @ 10:00
- Redactie B2B
Sensara, werkzaam op het gebied van zelflerende monitoring technologie, start een strategische samenwerking met GreenPeak Technologies voor de ontwikkeling van een intelligent Smart Homeplatform. GreenPeak werkt op het gebied van RF technologie. Door hun kennis te combineren verwachten de firma’s hun positie op deze snel groeiende markt verder te kunnen versterken.
Sensara is gespecialiseerd in de ontwikkeling van een softwareplatform dat het ouderen mogelijk maakt langer thuis te blijven wonen. Deze intelligente ‘Senior Lifestyle Solution’ volgt ongemerkt en discreet hun dagelijkse bezigheden, leert hierdoor normaal en abnormaal gedrag herkennen en waarschuwt familieleden als er aanleiding tot zorg is. Ouderen kunnen hierdoor zorgeloos hun normale leven leiden, terwijl familieleden en mantelzorgers gerust zijn in de wetenschap dat zij bij ongewenste ontwikkelingen direct op de hoogte worden gebracht.
Groeitempo
Mede door de snelle vergrijzing in grote delen van Europa en Amerika groeit de markt voor deze ‘senior care’-technologie jaarlijks met circa 20 procent, laten de bedrijven weten. De markt voor bredere Smart Hometoepassingen kent hetzelfde hoge groeitempo. Hierbij wordt gerelateerde technologie ingezet om bewoners op een gebruiksvriendelijke manier controle te geven over onder meer beveiliging, energie- en watermanagement, entertainmentsystemen en andere in woningen verwerkte toepassingen. De omvang van deze markt zal volgens de organisaties in 2020 ongeveer 60 miljard dollar bedragen.
Bekend gedrag De koppeling tussen Sensara’s slimme softwareplatform en GreenPeak’s innovatieve RF technologie maakt het mogelijk de zelflerende technologie achter de ‘Senior Lifestyle Solution’ soepel uit te rollen naar de Smart Home-markt. Zo zou het bijvoorbeeld mogelijk kunnen worden veiligheids- of energiemanagement van woningen automatisch te managen op basis van bekend gedrag, en ongewenste ontwikkelingen in zeer vroeg stadium te signaleren. De partners zijn van plan eerste concrete toepassingen op dit gebied in januari 2016 bekend te maken.
-
Redactie B2B
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/b2b/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Van buikgevoel naar breinstrategie op Nima Marketing Day 2025
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- De marketingtransfers van week 16, 2025
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over30-04-2025
- Wing Cheung op Nima Marketing Day:... 30-04-2025
- Martijn Kleij benoemd tot CCO van... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management