NIMA Marketing Day: snoeptrommel voor marketeers steeds voller
- B2b
- 27 mrt 2018 @ 11:54
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Congres
- 27 mrt 2018 @ 11:54
- Sjaak Hoogkamer
De lijst van gerenommeerde sprekers voor NIMA Marketing Day (NMD) op 21 juni a.s. groeit en groeit. Sinds 19 maart is het voor NIMA Members mogelijk om zich te registeren als deelnemer.
Dorkas Koenen, Lotte Enting, Mark van Iterson, Guy van Liemt, Ronald Voorn, Justin Sandee, Micha Medendorp en vele anderen (zie hieronder de voorlopige lijst) hebben inmiddels toegezegd 21 juni te komen spreken.
Marketingmodder
Programma-manager van NMD, Luuk Ros van NIMA, is blij met deze eerste bevestigingen: ‘De NIMA Marketing Day heeft een bijzonder concept, met dertien thema’s en even zovele zalen. NIMA nodigt per track vier marketeers uit voor een presentatie, dus dat vullen duurt even. Vorig jaar grapten we dat NMD een soort snoeptrommel is voor marketeers en dat moet het dit jaar vooral weer worden. En lang niet iedere marketeer die we vragen voor een presentatie laat zich gemakkelijk overhalen, want je moet er maar net tijd voor hebben en er het belang van inzien. Anderzijds krijgen ze daar wel weer een mooi publiek voor terug. Verreweg de meeste bezoekers staan zelf ook ‘met de poten in de marketingmodder’ en dat maakt het voor de sprekers zelf ook leuk om te doen.’
Adviesraad
Intussen is team NIMA begonnen met het uitnodigen van sprekers die door de Adviesraad zijn aangeleverd voor de ultieme NMD-verlanglijst. In de dertien Tracks worden door NIMA steeds vier marketeers gevraagd hun verhaal te doen en ‘ijzeren uitgangspunt’ blijft – evenals in 2017 – dat we uitsluitend marketeers uitnodigen die zelf de verantwoordelijkheid dragen voor hun marketinginspanningen en kunnen toelichten hoe hun marketing-case past in de ondernemingsdoelstellingen en marketingdoelstellingen. De vijfde presentatie per track wordt aangeboden door één van de NMD-partners.
Alleen de track ‘The Academy’ wijkt af van en presenteert vier opmerkelijke marketingauteurs die in het afgelopen jaar een bijzonder boek hebben uitgegeven. De eerste bevestigingen:
Rabobank – Dorkas Koenen
Grant Thornton – Lotte Enting
Fairtrade Original – Felice Uiterwijk
ECO Menu – Jack Stroeken
Heineken – Mark van Iterson
Mosa – Dirk van Lier
DHL – Tom Janssen
Grendel Games – Tim Laning
Actify (Startup by Zilveren Kruis Achmea) – Bram van Asseldonk
SNS Bank – Jolien Neleman, Tamara Mom
Oogziekenhuis Rotterdam – Robert Spiering
Rituals – Micha Medendorp
Hallmark – Jan Willem Koch
Leger des Heils – Cornel Vader
CM Telecom – Marieke Saan
Auping – Ine Stultjens
Bol.com – Justin Sandee
Guy van Liemt (Erasmus Universiteit – schrijver van Marketingcommunicatie in 14 stappen)
Peter De Prins (Vlerick Business School – schrijver van The six batteries of Change)
Ronald Voorn (Science4Business – Co-auteur van Inhaken met sociale Media in 60 minuten)
Mabel Nummerdor (Spark Avenue – schrijver van Holy Fuck!)
Leger des Heils
Tussen de eerste namen staan wat bekende en minder bekende marketingorganisaties, maar over persoonlijke favorieten wil Ros niet teveel kwijt: ‘Nee, want wie ik ook noem: we hebben alle marketeers, cases en bedrijven vooraf goed doorgesproken met Team NMD. De mix maakt deze dag. Natuurlijk is het geweldig als er grote merken en grote namen toezeggen want dat is de voorhoede van het vak. De iconen van marketing – je pikt ze er zo tussenuit en het is heel mooi dat zij tijd en energie willen vrijmaken. Anderzijds maakten we– vooruit ééntje dan – bijvoorbeeld echt een sprongetje toen Cornel Vader, directeur welzijns- en gezondheidszorg van het Leger des Heils, zijn medewerking toezegde. Die verwacht je misschien niet zo snel op een marketing event maar Cornel is een buitengewone en ook heel kundige marketeer én bestuurder in een bijzondere organisatie. En zo hebben we dus nog wat minder voor de hand liggende lijntjes uitliggen, want we willen de editie van 2017 nog overtreffen in spraakmakende marketingverhalen. In de loop van april zal duidelijk worden of het allemaal lukt.’
Snel inschrijven
Omdat de editie van 2017 door 1350 marketeers is bezocht en er dit jaar maximaal 1600 personen op de locatie kunnen worden ontvangen, is het van belang op tijd in te schrijven. Op de aanmeldinstructie die alle members hebben ontvangen, staat welke stappen moeten worden doorlopen voor kosteloze registratie.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing