Volvo zet zich in voor diversiteit op de truck
- B2b
- 5 dec 2018 @ 10:44
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Arbeidsmarkt
- 5 dec 2018 @ 10:44
- Sjaak Hoogkamer
Inschatting van het Sectorinstituut Transport en Logistiek geeft aan dat op dit moment zo’n 2 à 3% van de vrachtwagenchauffeurs vrouw is. Om het huidige chauffeurstekort op te lossen, wil de sector de komende jaren 3.000 chauffeurs werven, vooral meer vrouwen. Volvo Trucks helpt een handje.
Om de sector te ondersteunen en vrouwelijke chauffeurs aan te trekken, verzamelt Volvo Trucks Nederland op haar website verschillende initiatieven van organisaties en vervoerders die zich inzetten voor meer diversiteit en waar vrouwelijke chauffeurs welkom zijn. ‘Wij hopen hiermee als fabrikant een steentje bij te dragen aan de problemen waar onze klanten voor staan. Bovendien is diversiteit een groot goed. Ook in de transportbranche,’ besluit Roeland Ruygt, verkoopdirecteur Volvo Trucks Nederland. ‘Iedereen moet dit werk kunnen doen.’
Video
Het chauffeurstekort groeit. Steeds meer transportbedrijven kunnen de toenemende vraag naar transport niet aan omdat ze gewoonweg geen chauffeurs kunnen vinden. Meer vrouwen in het chauffeursvak kan een groot deel van het tekort oplossen. Maar hoe trek je vrouwen aan voor dit `typische` mannenberoep? Leven er niet te veel vooroordelen bij vrouwen waarom het werk niet geschikt zou zijn? In een video vertelt chauffeur Nathaly Bol over haar ervaringen.
Nathaly Bol werkt nu al enkele jaren bij het bedrijf van haar vader: Leo Bol Historische Truckrestauratie in Klazienaveen. Ze vervoert en monteert staalconstructies bij verzinkerijen en bouwbedrijven. Al vrij jong besloot Nathaly om chauffeur te worden. ‘Natuurlijk was de stap voor mij makkelijk, omdat ik er al op jonge leeftijd mee in aanraking kwam. Het verbaast me alleen nog steeds dat er maar zo weinig vrouwen chauffeur zijn. Het werk is niet zo zwaar meer. Auto’s zijn luxer en beter ingericht.’
Geïnteresseerden kunnen zich op de website ikwordvrachtwagenchauffeur.nl aanmelden. Degenen die overtuigend genoeg kunnen bewijzen dat ze gemotiveerd zijn, krijgen minimaal 85% van het lesgeld terugbetaald en behalen in zo’n 3 tot 6 maanden hun papieren.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 25, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Van bannerblindheid naar breinbewuste branding
- Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- ‘Samen bouwen aan een verhaal’: AH Retail Media Services en...
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers