Marketeer Marian Draaisma: 'Mensen houden van merken, ook in de zorg'
.jpg)
- B2b
- 17 jul 2019 @ 11:08
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Marktwerking
- 17 jul 2019 @ 11:08
- Sjaak Hoogkamer
Pluryn bracht op 1 juli het boek ‘Sterk merk in de zorg' uit. Met dit boek deelt de organisatie voor jeugdzorg en gehandicaptenzorg haar kennis en ervaring over het belang én het bouwen van een sterk merk in de zorg.
Ook dit derde deel van de serie ‘Power to the People’ is geschreven door Marian Draaisma (Marketing Director Pluryn) en Sjors van Leeuwen (Zorgmarketingplatform).
In het boek Sterk merk in de zorg passeren een groot aantal bouwstenen de revue zoals merkpositionering, merkbelofte (pay-off), internal en external branding (ambassadeurs) en het bieden van toegevoegde waarde door unieke waardeproposities en merkactivaties. Met Sterk merk in de zorg deelt Pluryn graag haar kennis en ervaring over het ontwikkelen van een sterk zorgmerk en de reis die het Pluryn-merk die afgelopen jaren heeft afgelegd. Het boek staat boordevol praktische inzichten, praktijkvoorbeelden, concepten, tips en tools (zoals het merkcanvas) die men kan gebruiken bij het ontwikkelen en doorvoeren van het merkbeleid. Het boek vormt een uitstekend hulpmiddel voor iedereen die zich wil oriënteren op of bezig houdt met marketing, communicatie en merkbeleid in de ¬zorg.
Ook in de zorg is het belangrijk dat een merk relevant, herkenbaar en aantrekkelijk is voor medewerkers en cliënten
Marian Draaisma: ‘Mensen houden van merken. Ook in de zorg. Merken geven patiënten, medewerkers, verwijzers en zorginkopers herkenning, vertrouwen en houvast. Merken maken het leven gemakkelijk. Je weet wat je kunt verwachten én krijgt. Het bouwen van een sterk zorgmerk is echter geen eenvoudige opgave. Dit boek beschrijft hoe je een onderscheidende positie krijgt in de markt én in het hoofd van de doelgroep. Met een eigen karakter en een goede reputatie. Met een unieke set van associaties die je als organisatie wenst te creëren en te behouden. Een merk dat relevant, herkenbaar en aantrekkelijk is voor medewerkers en cliënten. Een sterk merk dat gedragen wordt door medewerkers en cliënten als ambassadeur van de organisatie.’
De eerste twee boeken uit deze Power to the people-reeks gaan over de invoering en toepassing van marketing in de zorg en online marketing in de zorg. Beide boeken beschrijven hoe Pluryn dit heeft aangepakt en wat de belangrijkste lessons learned zijn geweest.
Het boek Sterk merk in de zorg is verkrijgbaar bij alle bekende (online) boekwinkels. ISBN 9789082340327.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Joeri Everaers van The Selection Lab: 'AI gaat zorgen voor een...
- [column] B2B Marketing Deep Dive: Drie denkoefeningen om je...
- Vervolg Werkt Gewoon-campagne Vodafone Business bereikt grote...
- Charida Dorder wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2023
- Van Mossel Automotive koopt Belgische concurrent
- CMO Barometer 2024: Synergie tussen AI en emotionele...
Laatste Nieuws
- CMO Barometer 2024: Synergie tussen... 30-11-2023
- Charida Dorder wint PIM Marketing... 29-11-2023
- Vervolg Werkt Gewoon-campagne... 23-11-2023
- Joeri Everaers van The Selection... 23-11-2023
- Van Mossel Automotive koopt... 23-11-2023
- Denise Bruens van Zwijsen: 'Ik ben... 08-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala