Minder zorgverzekerden kiezen maximaal eigen risico

- B2b
- 6 dec 2023 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingMarktwerkingZorgverzekering
- 6 dec 2023 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Het ‘zorgseizoen’ – de periode waarin Nederlanders kunnen overstappen van zorgverzekeraar – is weer van start gegaan. Ohra Zorg merkt dat minder nieuwe klanten kiezen voor een maximaal eigen risico in ruil voor een lagere zorgpremie. Het lijkt een landelijke trend.
In 2021 koos 12,7% voor € 885 eigen risico en in 2022 steeg dit naar 18,8%. Dit jaar kiest 12% van de nieuwe OHRA-klanten hiervoor.
Van alle nieuwe Ohra-klanten die kiezen voor een vrijwillig eigen risico, verhoogt 90% dit tot het maximale bedrag van € 885 (een vrijwillige verhoging van € 500). De overige 10% kiest voor een verhoging tussen de € 100 en € 400. Dit bedrag komt bovenop het verplichte eigen risico van € 385.
Meer aanvullende (tandarts)verzekeringen
Nieuwe klanten lijken zich dit jaar naar eigen zeggen uitgebreider te verzekeren. In de afgelopen weken heeft 91% van de nieuwe Ohra-klanten voor een aanvullende verzekering gekozen, ten opzichte van 82% in 2022 en 83% in 2021. Zo is de tandartsverzekering dit jaar weer iets populairder; 61% van de nieuwe klanten kiest dit jaar voor deze aanvullende verzekering, ten opzichte van 56% in 2022 en 60% in 2021.
Meer animo voor besparen met jaarbetaling
Opvallend is ook dat dit jaar meer nieuwe Ohra-klanten kiezen voor een jaarbetaling, waardoor zij 2% korting ontvangen op hun premie. In 2021 koos bijna 4% van de nieuwe klanten ervoor om de premie in één keer te voldoen. In 2022 steeg dit naar 4,5%, en dit jaar kiest 6% voor deze wijze van betaling. Verschillende bevindingen van de verzekeraar lijken ook voor de concurrentie op te gaan.
(PvWK)
Over Ohra
'Ohra biedt klanten een verrassend positieve ervaring. Het is makkelijker dan verwacht, duidelijker dan verwacht en persoonlijker dan verwacht. Dus beter dan verwacht! Klanten regelen daarom al hun verzekeringszaken zelf, direct en eenvoudig met de OHRA App, telefonisch via onze klantcontactmedewerkers of via de website www.ohra.nl. Ohra is een merk van NN. Zie www.ohra.nl/zorg voor meer informatie, de voordelen en voorwaarden van de Ohra Zorgverzekering.'
(bron: Ohra)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Wing Cheung op Nima Marketing Day: 'Van onenightstand...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management