Ik hoef mijn geld niet terug
- B2b
- 19 mrt 2020 @ 11:12
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentEvenementEntertainment
- 19 mrt 2020 @ 11:12
- Lucas Boon
Met het vandaag gelanceerde initiatief #ikhoefmijngeldnietterug kunnen tickethouders van afgelaste evenementen hun solidariteit met organisatoren tonen.
De evenementenbranche wordt momenteel hard geraakt door de coronacrisis. Tot en met 6 april zijn alle evenementen in Nederland afgelast en de kaartverkoop van evenementen die later plaatsvinden staat ook onder druk. Organisatoren zijn op zoek naar alternatieve data, maar soms is annulering niet te voorkomen.
Het idee van #ikhoefmijngeldnietterug komt uit de koker van communicatiebureau Built For Comfort Communications. Tim Boersma (oprichter) zegt: 'Dit is een oproep tot solidariteit aan alle Nederlanders op vrijwillige basis. Bij een evenement met 10.000 bezoekers en een gemiddelde kaartprijs van €20 zijn de inkomsten €200.000. Dat kan worden teruggestort als het evenement niet doorgaat, maar organisatoren maken al veel kosten in aanloop naar het evenement.'
Op ikhoefmijngeldnietterug.nl kunnen organisatoren hun afgelaste evenement aanmelden. Tickethouders kunnen in de agenda zien of hun geplande evenement op de lijst staat en aangeven dat zij afzien van teruggave van het entreegeld.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 46, 202514-11-2025
- GS1 lanceert bewustwordingscampagne... 12-11-2025
- Marketingtransfers week 45, 202507-11-2025
- M&A-markt digitale bureaus versnelt... 05-11-2025
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

