Ik hoef mijn geld niet terug

Ik hoef mijn geld niet terug
  • B2b
  • 19 mrt 2020 @ 11:12
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentEvenementEntertainment

Met het vandaag gelanceerde initiatief #ikhoefmijngeldnietterug kunnen tickethouders van afgelaste evenementen hun solidariteit met organisatoren tonen.

De evenementenbranche wordt momenteel hard geraakt door de coronacrisis. Tot en met 6 april zijn alle evenementen in Nederland afgelast en de kaartverkoop van evenementen die later plaatsvinden staat ook onder druk. Organisatoren zijn op zoek naar alternatieve data, maar soms is annulering niet te voorkomen.

Het idee van #ikhoefmijngeldnietterug komt uit de koker van communicatiebureau Built For Comfort Communications. Tim Boersma (oprichter) zegt: 'Dit is een oproep tot solidariteit aan alle Nederlanders op vrijwillige basis. Bij een evenement met 10.000 bezoekers en een gemiddelde kaartprijs van €20 zijn de inkomsten €200.000. Dat kan worden teruggestort als het evenement niet doorgaat, maar organisatoren maken al veel kosten in aanloop naar het evenement.'

Op ikhoefmijngeldnietterug.nl kunnen organisatoren hun afgelaste evenement aanmelden. Tickethouders kunnen in de agenda zien of hun geplande evenement op de lijst staat en aangeven dat zij afzien van teruggave van het entreegeld.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken