Ik hoef mijn geld niet terug
- B2b
- 19 mrt 2020 @ 11:12
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentEvenementEntertainment
- 19 mrt 2020 @ 11:12
- Lucas Boon
Met het vandaag gelanceerde initiatief #ikhoefmijngeldnietterug kunnen tickethouders van afgelaste evenementen hun solidariteit met organisatoren tonen.
De evenementenbranche wordt momenteel hard geraakt door de coronacrisis. Tot en met 6 april zijn alle evenementen in Nederland afgelast en de kaartverkoop van evenementen die later plaatsvinden staat ook onder druk. Organisatoren zijn op zoek naar alternatieve data, maar soms is annulering niet te voorkomen.
Het idee van #ikhoefmijngeldnietterug komt uit de koker van communicatiebureau Built For Comfort Communications. Tim Boersma (oprichter) zegt: 'Dit is een oproep tot solidariteit aan alle Nederlanders op vrijwillige basis. Bij een evenement met 10.000 bezoekers en een gemiddelde kaartprijs van €20 zijn de inkomsten €200.000. Dat kan worden teruggestort als het evenement niet doorgaat, maar organisatoren maken al veel kosten in aanloop naar het evenement.'
Op ikhoefmijngeldnietterug.nl kunnen organisatoren hun afgelaste evenement aanmelden. Tickethouders kunnen in de agenda zien of hun geplande evenement op de lijst staat en aangeven dat zij afzien van teruggave van het entreegeld.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing