Benoemingen in marketing OutSystems en Stedelijk
- B2b
- 2 apr 2020 @ 10:26
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Personalia
- 2 apr 2020 @ 10:26
- Sjaak Hoogkamer
Robson Grieve wordt Chief Marketing Officer bij OutSystems en Darija Kalkan is aangesteld als Manager Marketing en Communicatie bij het Stedelijk.
OutSystems is leverancier van platforms voor applicatieontwikkeling en Robson Grieve (zie foto boven) wordt als CMO verantwoordelijk voor de volledige marketingstrategie van OutSystems. De marketing omvat onder andere de strategie voor producten, het merk, de vraagontwikkeling, communicatie, technologie-allianties en algemene go-to-market.
Grieve heeft meer dan 20 jaar ervaring in verschillende topfuncties binnen de marketing waaronder als CMO bij Pure Storage en bij software-analysebedrijf New Relic. Daarnaast is hij Senior Vice President en CMO bij Citrix geweest, en Executive Vice President van Global Marketing en Customer Experience bij Concur, dat in 2014 werd overgenomen door SAP.
Darija Kalkan (zie foto hierboven) wordt Manager Marketing & Communicatie en treedt tevens toe tot het Management Team van het museum. Kalkan begint aan hun nieuwe functie in een museum dat tijdelijk gesloten is vanwege de huidige coronacrisis. Voor haar de uitdaging om het museum toch dichter bij iedereen te brengen dan ooit tevoren. Juist nu de samenleving in de ban is van de actualiteiten biedt kunst een positieve afleiding voor inspiratie, ontspanning, reflectie of troost.
Het Stedelijk Museum haalt met Kalkan naar eigen zeggen iemand in huis die goed is in het opnieuw neerzetten en uitbouwen van merken. Zij heeft haar ruime marketing- en communicatie-ervaring opgebouwd in een breed palet van sectoren. Zo heeft ze destijds Pepper, een van de eerste datingwebsites, opnieuw geïntroduceerd, gebaseerd op het idee dat online daten juist leuk moet zijn. Bij Canal Digitaal heeft ze de transitie van traditionele satelliettelevisie naar een online streaming videoplatform vormgegeven. Enkele taken die onder haar vallen bij het Stedelijk zijn de strategische positionering van het museum, marketing- en communicatiebeleid, online strategie en publieksbereik.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing