[NMD 2021] Thomas Barta – Zou je wel jargon gebruiken als marketeer? (10)

[NMD 2021] Thomas Barta – Zou je wel jargon gebruiken als marketeer? (10)
  • B2b
  • 8 sep 2021 @ 14:59
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Kennissessie

Op 9 september spreekt Thomas Barta als keynote op de Nima Marketing Day over marketingleiderschap. In deze serie bespreken we verschillende onderwerpen van zijn masterclass. Aflevering 9 gaat over het onder de aandacht krijgen van ideeën.

Thomas Barta start deze masterclass met een pijnlijke boodschap voor de werknemer. ‘Als de budgetten rond jouw werkzaamheden gekort worden en je niet uitgenodigd wordt voor vergaderingen, dan is de reden vaak simpel: Zij geloven niet in dat jouw werk van belang is. In de meeste bedrijven is dit belang overigens groei’

Hij vervolgt het verhaal met een voorbeeld: ‘Hoe helpt jouw werk het bedrijf? Voor een salespersoon is dat heel makkelijk. Als je 100 auto’s verkoopt, is dat een duidelijk effect. Maar hoe meet je het effect van jouw werkzaamheden als IT’er, als onderdeel van HR? Hoe genereert die nieuwe software of de nieuwe strategie die groei die zo belangrijk is? Het is jouw taak om te laten zien hoe jouw werkzaamheden bijdragen.

Barta komt met een oplossing om dit te doen: ‘Onderken je problemen en leg uit hoe jouw werk helpt. Maak modellen, laat de data zien, doe voorstellen. Afhankelijk van wat je doet, verschilt ook het plan van aanpak. Heb geduld en uiteindelijk zullen mensen je meer zien. Ook al leidt het tot discussie, dan doe je er al meer toe dan voorheen.



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken