[NMD 2021] Thomas Barta – Zou je wel jargon gebruiken als marketeer? (10)
- B2b
- 8 sep 2021 @ 14:59
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - Kennissessie
- 8 sep 2021 @ 14:59
- Ryan Baij
Op 9 september spreekt Thomas Barta als keynote op de Nima Marketing Day over marketingleiderschap. In deze serie bespreken we verschillende onderwerpen van zijn masterclass. Aflevering 9 gaat over het onder de aandacht krijgen van ideeën.
Thomas Barta start deze masterclass met een pijnlijke boodschap voor de werknemer. ‘Als de budgetten rond jouw werkzaamheden gekort worden en je niet uitgenodigd wordt voor vergaderingen, dan is de reden vaak simpel: Zij geloven niet in dat jouw werk van belang is. In de meeste bedrijven is dit belang overigens groei’
Hij vervolgt het verhaal met een voorbeeld: ‘Hoe helpt jouw werk het bedrijf? Voor een salespersoon is dat heel makkelijk. Als je 100 auto’s verkoopt, is dat een duidelijk effect. Maar hoe meet je het effect van jouw werkzaamheden als IT’er, als onderdeel van HR? Hoe genereert die nieuwe software of de nieuwe strategie die groei die zo belangrijk is? Het is jouw taak om te laten zien hoe jouw werkzaamheden bijdragen.
Barta komt met een oplossing om dit te doen: ‘Onderken je problemen en leg uit hoe jouw werk helpt. Maak modellen, laat de data zien, doe voorstellen. Afhankelijk van wat je doet, verschilt ook het plan van aanpak. Heb geduld en uiteindelijk zullen mensen je meer zien. Ook al leidt het tot discussie, dan doe je er al meer toe dan voorheen.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing