Nima hackathon: samen imago marketing verbeteren
- B2b
- 11 jan 2022 @ 10:23
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 jan 2022 @ 10:23
- Sjaak Hoogkamer
De rol van marketing wordt lang niet altijd overal op waarde geschat. En dat terwijl marketing juist nu zo’n belangrijke rol kan spelen in de strategische keuzes waar organisaties voor staan. Daarom organiseert Nima op 11 maart a.s. een hackathon, om met vakgenoten in gesprek te gaan over de relevantie van marketing.
Wie denkt met Nima mee om het imago van marketing te verbeteren?
Uitdaging: imago van marketing kantelen
Op de Nima Marketing Day meldde Kirsten Andres (voorzitter/directeur Nima) het al: het marketingvak staat onder druk. Signalen uit de markt bevestigen dit. Het vak is nogal gefragmenteerd, veelal wordt van marketing alleen de p van promotie gezien en ondertussen wordt in de media marketing in een woord gelijkgesteld aan misleiding. Kortom: er ligt een uitdaging om te laten zien welke waarde marketing kan toevoegen in een organisatie en bij het behalen van haar doelstellingen.
Nima wil graag zijn netwerk inzetten om vakgenoten samen te brengen en zich over deze vraag te laten buigen. Wat is er voor nodig dat marketing weer breed gezien wordt als zeer waardevol voor bedrijf, mens, milieu en maatschappij?
Hackathon 11 maart
Ongeveer 25 mensen kunnen meedoen met de hackathon. Met behulp van design thinking gaan jullie de uitdaging aan om het imago van marketing te kantelen. In teams wordt er vanaf 13.00 uur gewerkt aan creatieve technieken, oplossingen en ontwerpen om ons vakgebied intern op de kaart zetten en te laten zien wat de toegevoegde waarde van marketing is. Er wordt afgesloten met een borrel om 16.30 uur.
Heb je interesse? Meld je dan voor eind januari aan per mail bij k.andres@nima.nl.
Enquête
Om te weten hoe marketing er voor staat in de bedrijven en organisaties waar jullie werken, willen we je vragen mee te werken aan het doorsturen van deze korte enquête van slechts vier vragen! Stuur deze door naar MT leden buiten je marketingafdeling: https://s.businessmonitor.nl/t.asp?SurveyID=3K398m1M484LIl
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 46, 202514-11-2025
- GS1 lanceert bewustwordingscampagne... 12-11-2025
- Marketingtransfers week 45, 202507-11-2025
- M&A-markt digitale bureaus versnelt... 05-11-2025
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

