Nima hackathon: samen imago marketing verbeteren
- B2b
- 11 jan 2022 @ 10:23
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 jan 2022 @ 10:23
- Sjaak Hoogkamer
De rol van marketing wordt lang niet altijd overal op waarde geschat. En dat terwijl marketing juist nu zo’n belangrijke rol kan spelen in de strategische keuzes waar organisaties voor staan. Daarom organiseert Nima op 11 maart a.s. een hackathon, om met vakgenoten in gesprek te gaan over de relevantie van marketing.
Wie denkt met Nima mee om het imago van marketing te verbeteren?
Uitdaging: imago van marketing kantelen
Op de Nima Marketing Day meldde Kirsten Andres (voorzitter/directeur Nima) het al: het marketingvak staat onder druk. Signalen uit de markt bevestigen dit. Het vak is nogal gefragmenteerd, veelal wordt van marketing alleen de p van promotie gezien en ondertussen wordt in de media marketing in een woord gelijkgesteld aan misleiding. Kortom: er ligt een uitdaging om te laten zien welke waarde marketing kan toevoegen in een organisatie en bij het behalen van haar doelstellingen.
Nima wil graag zijn netwerk inzetten om vakgenoten samen te brengen en zich over deze vraag te laten buigen. Wat is er voor nodig dat marketing weer breed gezien wordt als zeer waardevol voor bedrijf, mens, milieu en maatschappij?
Hackathon 11 maart
Ongeveer 25 mensen kunnen meedoen met de hackathon. Met behulp van design thinking gaan jullie de uitdaging aan om het imago van marketing te kantelen. In teams wordt er vanaf 13.00 uur gewerkt aan creatieve technieken, oplossingen en ontwerpen om ons vakgebied intern op de kaart zetten en te laten zien wat de toegevoegde waarde van marketing is. Er wordt afgesloten met een borrel om 16.30 uur.
Heb je interesse? Meld je dan voor eind januari aan per mail bij k.andres@nima.nl.
Enquête
Om te weten hoe marketing er voor staat in de bedrijven en organisaties waar jullie werken, willen we je vragen mee te werken aan het doorsturen van deze korte enquête van slechts vier vragen! Stuur deze door naar MT leden buiten je marketingafdeling: https://s.businessmonitor.nl/t.asp?SurveyID=3K398m1M484LIl
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing