De marketingtransfers van week 10, 2025

- B2b
- 14 mrt 2025 @ 08:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Personalia
- 14 mrt 2025 @ 08:00
- Redactie MarketingTribune
‘Vrienden van de pers, ik ga weg, gefeliciteerd’, aldus Louis van Gaal bij zijn afscheid van Barça in 2000. De pers feliciteert daarentegen de transfers van deze week met hun nieuwe post. En nu we het toch over de pers hebben, PR-bureaus lijken de wind in de zeilen te hebben, ook mede dankzij diezelfde pers. MarketingTribune houdt het in de smiezen.
Erwin Manten is benoemd tot Chief Tech & Data bij digital marketing agency Tomorrowmen. De aanstelling volgt op een groeiende vraag naar data- en AI-gedreven oplossingen binnen het bedrijf. Manten heeft uitgebreide ervaring op het gebied van digitale marketingtechnologie en productontwikkeling. In zijn nieuwe functie richt hij zich op de verdere integratie van technologie en data binnen de dienstverlening van Tomorrowmen. ‘De markt blijft razendsnel in beweging: vraagstukken worden complexer, datavolumes nemen toe, en de vraag naar slimmere, strategische oplossingen groeit. Naast het adopteren van vernieuwende technologie zetten we vol in op de ontwikkeling van eigen producten,’ aldus Manten. ‘De komende tijd ligt onze focus op datawarehousing in combinatie met AI, zodat we onze opdrachtgevers nog slimmer en efficiënter kunnen laten groeien.’ Yorick Voorthuijzen, mede-oprichter van Tomorrowmen, benadrukt de strategische stap: ‘Met Manten als CTO versterken we onze technologische basis en zetten we een ambitieuze stap naar de toekomst.’
Erwin Manten
Carlijn van Wulfften Palthe is benoemd tot Operationeel Directeur bij TikTok-marketingbureau Flik Flak. Ze brengt tien jaar ervaring mee van bureaus als Dorst & Lesser, Boomerang en Home (voorheen Hammerfest), waar ze werkte voor merken als Ikea, Rookvrije Generatie, Heineken en de Staatsloterij. Bij Flik Flak wordt Van Wulfften Palthe verantwoordelijk voor de gehele operatie en zal ze een sleutelrol spelen in de verdere groei van het bureau. Volgens Wouter Aijtink, samen met Paulo Bruns medeoprichter van Eager, waar Flik Flak Agency onderdeel van is, biedt haar komst ‘een enorme bak aan creative agency-ervaring’. Hij stelt: ‘Onze ambitie met Flik Flak is groot en met het toevoegen van Carlijn aan onze directie kunnen we op creatief en strategisch niveau de volgende stap maken.’ Van Wulfften Palthe was hiervoor Strategy Director bij Home en actief in het managementteam. Over haar nieuwe functie zegt ze: ‘Merken kunnen niet langer alleen over zichzelf praten, maar moeten laten zien dat ze begrijpen wat er speelt in de online wereld en cultuur. Ik kijk ernaar uit om samen met het team aan vernieuwende manieren te werken die merken hierbij helpen.’
Carlijn van Wulfften Palthe, Wouter Aijtink en Paulo Bruns
Peter Coolen wordt per 1 mei 2025 de nieuwe CEO van communicatie- en public affairs-adviesbureau Wepublic. Hij volgt Maaike van Hooidonk en Mark van den Anker op, die het bureau verlaten. Coolen brengt meer dan 15 jaar ervaring bij internationale adviesbureaus mee en wil Wepublic verder laten groeien binnen SEC Newgate, het internationale netwerk waarvan het bureau sinds 2023 deel uitmaakt. Coolen over zijn aanstelling: 'Ik kijk er enorm naar uit om Wepublic in deze volgende fase te leiden. Met onze unieke combinatie van strategische communicatie en public affairs zijn we perfect gepositioneerd om onze klanten te ondersteunen bij complexe maatschappelijke en reputatievraagstukken.' Van Hooidonk voegt toe: ‘Persoonlijk kijken Mark en ik met enorm veel trots en enthousiasme terug op de periode waarin we leiding hebben mogen geven aan Wepublic. Wij hebben er alle vertrouwen in dat het bureau onder leiding van Peter zal blijven excelleren.’
Peter Coolen
Digital Platforms, onderdeel van Mediahuis, breidt uit met een eigen social team onder leiding van Boyan van der Heijden. Recent is Anisa Boonman toegetreden als content creator. Het team is verantwoordelijk voor de social kanalen van merken als Manners, NSMBL, J/M Ouders, Famme, Bedrock, Want en Culy, evenals de socials van Metro. Van der Heijden werkte eerder zeven jaar bij de NPO als redacteur en social media-specialist. Over zijn overstap zegt hij: ‘Ik ben blij dat ik nu aan de andere kant sta en naast het optimaliseren van content, ook eigen content kan maken.’ Boonman was eerder online marketeer in de culturele sector en content creator bij EO Hoedan. ‘Ik zie ontzettend veel potentie in de digitale platformen van Mediahuis’, aldus Boonman. ‘Met een social first benadering versterken we de band met onze doelgroepen en creëren we meer mogelijkheden voor adverteerders.’
Boyan van der Heijden en Anisa Boonman
Claire Daemen, medeoprichter van Adnight en voormalig Client Services Director bij Ace Social, heeft Workcode gelanceerd, een bureau dat een methodologie biedt die bedrijven helpt hun cultuur concreet te maken en te borgen. Daarnaast ondersteunt Workcode bij recruitment en onboarding. Volgens Daemen speelt een duidelijke bedrijfscultuur een cruciale rol in het aantrekken en behouden van talent. ‘Ieder bedrijf heeft een cultuur, bewust of onbewust, die bepaalt wie komt, blijft of vertrekt,’ aldus Daemen. ‘Een match op cultuur zorgt dat mensen langer blijven en effectiever zijn binnen teams.’ Met ruim 15 jaar ervaring in project- en accountmanagement en een breed netwerk binnen de creatieve industrie brengt Daemen haar expertise samen in Workcode.
Claire Daemen
Thijs van Dijk en Jordie Koppenaal hebben PR-bureau Chocolate opgericht. Het bureau richt zich op het toegankelijk maken van complexe onderwerpen voor diverse doelgroepen en werkt met een true pricing-model. Van Dijk zegt hierover: 'Bij Chocolate geloven we dat eerlijkheid en transparantie de basis vormen van een goede communicatie met je verschillende stakeholders. Vandaar dat we werken met het true pricing-model. Hiermee willen we niet alleen een eerlijke prijs neerzetten, maar ook inzicht geven in de echte inspanningen achter een succesvolle PR-strategie.' Daarnaast zet Chocolate in op innovatie door gebruik te maken van realtime motion-technieken. Koppenaal licht toe: 'Realtime motion stelt bedrijven in staat hun boodschap sneller en effectiever over te brengen, terwijl de beleving voor de doelgroep dynamischer en relevanter wordt.' Van Dijk werkte hiervoor als strateeg bij digitaal bureau BTTR. Koppenaal werkte bij hetzelfde bureau als Digital Designer en heeft daarnaast ervaring als webdesigner (Veconet) en grafisch ontwerper (Dok 2).
Jordie Koppenaal en Thijs van Dijk
‘Hagens PR groeit uit zijn voegen’, aldus het persbericht, en ‘dat vraagt om een grotere directie en dito onderkomen.’ Karen van der Kruit en Martijn Herfkens zijn toegetreden tot de directie als respectievelijk algemeen directeur en financieel directeur. Zij worden tevens aandeelhouders. Oprichter Sarah Hagens richt zich vanaf het nieuwe jaar volledig op business development en strategie. Hagens: ‘We zijn gegroeid door onze eigen koers te varen, door vast te houden aan onze visie en dat te combineren met een nooit aflatende ambitie om het PR-landschap te veranderen. Bij een groter bureau past dan ook een stevige directie, met kennis en ervaring, maar ook met een culturele match. Bij Karen en Martijn merkte ik onmiddellijk dat onze kracht samen groter is dan de som der delen. Dan is het niet meer dan logisch om dat vorm te geven in deze nieuwe directie.’
Martijn, Karen en Sarah | foto: Gyatso Davids
Steven Floris is gestart als manager PR en strategie bij het Amsterdamse PR-bureau Nxt agency. In deze rol richt hij zich op het versterken van de strategische PR-diensten en het ontwikkelen van campagnes voor opdrachtgevers in sectoren zoals tech, HR en de reisbranche. Floris heeft eerder ervaring opgedaan bij het internationale PR-bureau Team Lewis, waar hij zich bezighield met corporate PR, strategische communicatie en consultancy voor diverse klanten. Over zijn overstap zegt hij: 'Nxt agency heeft de energie en ambitie die perfect bij mij passen. Het bureau durft anders te denken en merken echt als thought leaders te positioneren.' Johan Konst, oprichter van Nxt agency en head of PR, is blij met de komst van Floris: 'Met Steven halen we een sterke strategische speler in huis. Zijn brede ervaring in public relations en strategische communicatie sluit naadloos aan op onze missie om klanten te positioneren als dé experts in hun industrie.'
Steven Floris
redactie & samenstelling Nanny Kuilboer en Tamara de Vos
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Spotler neemt Lets Get Digital over30-04-2025
- Wing Cheung op Nima Marketing Day:... 30-04-2025
- Martijn Kleij benoemd tot CCO van... 29-04-2025
- Stef de Reeder van ABN Amro:... 29-04-2025
- De marketingtransfers van week 16,... 25-04-2025
- Van buikgevoel naar breinstrategie... 22-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management