Lodewijk van der Peet (BeyenMeyer): 'De VEA zal in de huidige vorm verdwijnen'
- Bureaus
- 1 jan 2014 @ 15:22
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieInterviewMarketing
- 1 jan 2014 @ 15:22
- Redactie Bureaus
Later deze week publiceert MarketingTribune een groot forum waarin sleutelspelers in media en marketingcommunicatie hun visie geven op de ontwikkeling van de advertentiemarkt in 2014. Als voorproefje vandaag alvast de visie van Lodewijk van der Peet van BeyenMeyer.
'Mogen we even navelstaren? Vlak voordat ze na jaren watertrappelen eindelijk de kant denken te kunnen beetpakken zullen er nog veel bureaus, titels en organisaties verdwijnen. Veel internationale netwerkbureaus zijn eigenlijk al lang verzopen maar worden gefinancierd door international. Wellicht houden ze daar in 2014 eindelijk eens mee op. Uit mijn eigen kleine onderzoek blijkt dat 10% tot 20% van de lezers van Adformatie ervoor wil gaan betalen. Als Sijthoff er geen erezaak van maakt is Adformatie verdronken in 2014.
De VEA zal in de huidige vorm ook verdwijnen. Het heeft zichzelf belachelijk gemaakt met hun enige - hypocriete - wapenfeit van 2013: de pitchcode. Geen lid heeft zich eraan gehouden en geen lid zal zich eraan houden. De Effie houdt ze nog even boven water, net zoals de lamp de enige bestaansreden is van de ADCN. Dat geeft niks, als je dan ook maar verder geen pretenties hebt. Bureaus die een scherpe positionering hebben gekozen, zoals Joe Public, Crossmarks en Alfred worden nóg succesvoller als ze hun bemanning binnenboord weten te houden.'
Lodewijk van der Peet is creative en managing director bij BeyerMeyer
De visie van Lodewijk van der Peet is onderdeel van een forum over de ontwikkeling van de advertentiemarkt in 2014.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers