Lodewijk van der Peet (BeyenMeyer): 'De VEA zal in de huidige vorm verdwijnen'
- Bureaus
 - 1 jan 2014 @ 15:22
 - Link
 - 
  
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieInterviewMarketing
 
- 1 jan 2014 @ 15:22
 - Redactie Bureaus
 
Later deze week publiceert MarketingTribune een groot forum waarin sleutelspelers in media en marketingcommunicatie hun visie geven op de ontwikkeling van de advertentiemarkt in 2014. Als voorproefje vandaag alvast de visie van Lodewijk van der Peet van BeyenMeyer.
'Mogen we even navelstaren? Vlak voordat ze na jaren watertrappelen eindelijk de kant denken te kunnen beetpakken zullen er nog veel bureaus, titels en organisaties verdwijnen. Veel internationale netwerkbureaus zijn eigenlijk al lang verzopen maar worden gefinancierd door international. Wellicht houden ze daar in 2014 eindelijk eens mee op. Uit mijn eigen kleine onderzoek blijkt dat 10% tot 20% van de lezers van Adformatie ervoor wil gaan betalen. Als Sijthoff er geen erezaak van maakt is Adformatie verdronken in 2014.
De VEA zal in de huidige vorm ook verdwijnen. Het heeft zichzelf belachelijk gemaakt met hun enige - hypocriete - wapenfeit van 2013: de pitchcode. Geen lid heeft zich eraan gehouden en geen lid zal zich eraan houden. De Effie houdt ze nog even boven water, net zoals de lamp de enige bestaansreden is van de ADCN. Dat geeft niks, als je dan ook maar verder geen pretenties hebt. Bureaus die een scherpe positionering hebben gekozen, zoals Joe Public, Crossmarks en Alfred worden nóg succesvoller als ze hun bemanning binnenboord weten te houden.'
Lodewijk van der Peet is creative en managing director bij BeyerMeyer
De visie van Lodewijk van der Peet is onderdeel van een forum over de ontwikkeling van de advertentiemarkt in 2014.
- 
Redactie Bureaus
 - Werkt bij: MarketingTribune
 - Functie: Redactie
 - Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
 - Profiel »
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
 - Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
 - Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
 - Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
 - Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
 - 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
 
Laatste Nieuws
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
 - Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
 - NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
 - Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
 - DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
 - Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

