Nibb-it en Etcetera: 'Ja zeggen is leuker'
- Bureaus
- 13 mei 2014 @ 10:51
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsFoodIntroductie
- 13 mei 2014 @ 10:51
- Redactie Bureaus
Chipsmerk Nibb-it lanceert speciaal voor de nieuwe gezondere productrange 'Nibb-it Happy Ones' een door Etcetera ontwikkelde campagne, met als thema ‘Ja zeggen is leuker’.
In de begeleidende commercial speelt de eekhoorn Nibby de hoofdrol. Hij is CEO (Chips Executive Officer) van Nibb-it en heeft als visie dat ja zeggen veel leuker is dan nee zeggen. En daarom heeft hij nieuwe, meer verantwoorde chips ontwikkeld: Nibb-it Happy Ones, waardoor ouders wat makkelijker ja kunnen zeggen tegen hun kinderen.
Aan de nieuwe productlijn zijn hoge eisen gesteld door Smiths, dat weer onderdeel is van PepsiCo. Zo bevatten Nibb-it Happy Ones minimaal 30% minder vet dan alle andere producten in het chips en zoutjes-schap en zijn ze vrij van kunstmatige kleurstoffen.
'Nibb-it is een van onze focusmerken', aldus Charlotte Zelders, senior brand manager voor het overkoepelende Smiths. 'Met de Happy-Ones-range en deze campagne willen wij de kloof tussen ouders en kinderen dichten die ontstaat door nee zeggen. Daarmee hopen we ouders en kinderen dichter bij elkaar te brengen. Wij zeggen dus nee tegen bepaalde ingrediënten, zodat ouders wat makkelijker ja kunnen zeggen tegen hun kinderen. En dat is ook veel leuker om te doen.'
Het is de eerste commercial die Etcetera voor Nibb-it maakt na een gewonnen pitch afgelopen december. De campagne bestaat naast tv-commercials ook uit een printcampagne en een begeleidende social PR-campagne.
Irene Harte, account partner van Etcetera: 'Nibb-it is een prachtig merk met prachtige producten die ouders nu ook met een beter gevoel aan hun kinderen kunnen geven. Met deze campagne willen we die boodschap overbrengen.'
Credits
Bureau: Etcetera
Creatie: Ben Imhoff & Markus Ravenhorst (CD), Maarten Reynen & Michiel Otting
Strategie: Paul van Kuilenburg, Frank Huiberts
Account: Irene Harte, Netteke Bak, Louise Mathlener
RTV producer: Rosa Staal
Productiemaatschappij: Art Core i.s.m. Nozon
Verantwoordelijke bij klant: Charlotte Zelders, Marieke van Balen
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- ja zeggen is leuker
- ja
- campagne
- gezond
- PepsiCo
- nee
- Etcetera
- Smiths
- chips
- minder vet
- Nibby
- Nibb-it
- commercial
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
- Schoonenberg kiest voor intieme... 01-12-2025
- De succesformule achter Nederlands... 01-12-2025
- Dentsu Lab Amsterdam focust op... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

