Etcetera en Bolletje maken langste tv-commercial ooit
- Bureaus
- 12 dec 2014 @ 10:26
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MediastrategieVideoReclameCommercialsCreatie
- 12 dec 2014 @ 10:26
- Redactie Bureaus
Reclamebureau Etcetera heeft in opdracht van Bolletje de langste Nederlandse tv-commercial ooit gemaakt. Regionale omroep 1Twente zond de twee uur durende reclamefilm afgelopen nacht integraal uit.
De commercial is een bijna twee uur durende schaakwedstrijd die maar niet op gang lijkt te komen, totdat de Nederlandse schaakspeler een reep Bolletje Goed Bezig! in zijn handen krijgt.
Om de film ook als langste Nederlandse tv-commercial ooit te mogen claimen, moest deze in zijn geheel op televisie worden uitgezonden. 1Twente, een overkoepelende organisatie van radio- en tv-omroepen in de regio Twente, werkte mee aan deze recordpoging door de commercial afgelopen nacht integraal uit te zenden via de eigen tv-kanalen.
'Bolletje staat bekend om haar spraakmakende campagnes, denk bijvoorbeeld aan de Middelvinger-commercial, de Pepernoten Plu en het beschuit voor linkshandigen', zegt Dick van der Lecq, directeur bij Etcetera. 'Het is dan ook geen toeval dat we juist voor Bolletje de langste Nederlandse tv-commercial ooit mochten filmen. Een spontaan initiatief van onze creative directors dat door klant direct werd omarmd.'
De commercial is hieronder in zijn geheel terug te zien. Skip naar de laatste paar minuten voor de spannende ontknoping.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- schaken
- Bolletje
- 1Twente
- Etcetera
- reclame
- schaakwedstrijd
- goed bezig
- commercial
- langste commercial
- record
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers