[Campagne] Lemon Scented Tea vertaalt verrassende Vodafone-verhalen in krachtige portretten

[Campagne] Lemon Scented Tea vertaalt verrassende Vodafone-verhalen in krachtige portretten
  • Bureaus
  • 17 okt 2016 @ 12:09
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaStorytellingStrategieCreatie

Iedereen kent Vodafone als een van de grootste mobiele netwerken van Nederland. Maar weinig mensen weten dat de telecomprovider mobiele technologie inzet om het leven van mensen te verbeteren. Vodafone vroeg daarom storytelling agency Lemon Scented Tea de verhalen over deze powerful connections naar boven te halen, en te vertalen naar een serie krachtige, onderscheidende beelden.

Met het programma Powerful Connections laat Vodafone zien hoe technologie mensen verbindt, en hun leven positief beïnvloedt. Eva Ruiz, Head of Marcom & Brand bij Vodafone: 'We wilden met deze campagne niet zozeer de technologie zelf laten zien, maar vooral benadrukken wat technologie betekent voor mensen. Inspirerende verhalen vertellen waarmee we mensen raken. Daarom besloten we de storytelling-experts van Lemon Scented Tea in te schakelen.'

Schrikbarende ontdekking

Lemon Scented Tea ging op zoek naar de bijzondere projecten die Vodafone initieert of ondersteunt. Gijsbregt Vijn van Lemon Scented Tea: 'Al na de eerste interviews ontdekten we hoe ongelofelijk veel mooie dingen er gebeuren bij Vodafone. En hoe schrikbarend weinig mensen daarvan afwisten. Zelfs intern. Een mooie uitdaging voor ons om alle verhalen boven tafel te krijgen. En op een onderscheidende manier naar buiten te brengen.'

Samen met fotograaf Krijn van Noordwijk maakte Lemon Scented Tea een serie krachtige portretten over twaalf initiatieven. Zoals de Straat Troubadour, waarbij mensen die net dakloos zijn geworden via sms informatie krijgen over lokale opvang en hulp. En het Vodafone Instant Network, waardoor mobiele communicatie in rampgebieden snel weer up and running wordt gemaakt. Ruiz: 'We zijn erg blij met de portretreeks. Het laat eindelijk een kant van ons zien die veel te lang onderbelicht is geweest.'

De verhalen en portretten over de initiatieven worden via verschillende kanalen verspreid, in samenwerking met Vice Nederland en TMG. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken