Roorda opent hotelkamer vol raadsels voor AccorHotels
- Bureaus
- 28 jun 2018 @ 00:37
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MobileContentSocial mediaCampagnes
- 28 jun 2018 @ 00:37
- Redactie Bureaus
De Riddle Room van AccorHotels is een mysterieus spel dat je in Facebook Messenger speelt. Deze digitale kamer vol raadsels duikt elke keer in een ander hotel van AccorHotels in de Benelux op. Reclamebureau Roorda is verantwoordelijk voor deze activatie.
Consumenten kunnen raden in welke van de 128 Accor-hotels de Riddle Room de volgende keer opduikt. Door drie raadsels op te lossen kun je de geheime kamer ontdekken en maak je kans op een compleet verzorgde hotelovernachting. Tijdens de 30-dagen durende campagne kunnen er 10 Riddle Rooms worden gekraakt.
Appen met AccorHotels
AccorHotels is een wereldwijde hospitality partner met in de Benelux alleen al 128 hotels. De ruim 16.000 kamers zijn verspreid over meer dan tien hotelmerken variërend van budget tot ongekende luxe. In het Messenger-chatgesprek maakt de deelnemer op een speelse manier kennis met de persoonlijke service van AccorHotels. De Riddle Room brengt zo de unieke beleving van de diverse hotelmerken over het voetlicht en onderstreept tegelijkertijd de innovatieve en digitale positionering van AccorHotels.
Met de Riddle Room wil AccorHotels een jonge doelgroep (18-35 jaar) bereiken, die zich voornamelijk online oriënteert bij het boeken van een hotelkamer. Daarom geven we hun op een unieke manier een kijkje in de diverse hotels van AccorHotels. Zo wordt de breedte van AccorHotels in de gehele Benelux onder de aandacht gebracht, waarmee een bezoek aan de verschillende hotelmerken wordt gestimuleerd.
Levendig campagne-design
Joeri Jansen, creative director van Roorda Reclamebureau: 'In de executie van de campagne brengt het design de hospitality en veelzijdigheid van AccorHotels tot leven. De mogelijkheden van Messenger worden maximaal benut om de hotelbeleving op een visuele manier te laten ervaren. Denk aan carrousels, 360-graden foto’s, geluidsfragmenten, animaties, video’s, emoji-interacties, hulplijn via Messenger, hints en zelfs easter eggs. Dat maakt Facebook Messenger het perfecte, laagdrempelige medium om de doelgroep te bereiken en online te engageren.'
Credits
Klant: Accor Hotels
Bureau: Roorda Reclamebureau
Concept: Edward van der Veen, Roy Frencken, Joeri Jansen
Art Direction: Roy Frencken, Joeri Jansen
Copy: Edward van der Veen
Social advertising: Angela Sudmeijer, Huib Dieltjens
Account: Marleen Delisse, Hans Bauman
Strategie: Floor Busch
Verantwoordelijk bij klant: Kim Wamper, Sophie Ratouis
Design: Dino Kho, Inge Jalink, Jacqueline Krijnen
Animaties: Gilliano Nijman
Interactive Consultant: Bart Kokke
Design concept: RONIN Amsterdam
Social Media advertising: Socialyse
Technische realisatie: NoProtocol
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Gouden Zaag 2024 van start07-11-2024
- Campagne SheDecides: Haar keuze,... 07-11-2024
- “Bij HLO branding agency geloven we... 07-11-2024
- Onze Kapel herpositioneert zich als... 07-11-2024
- Zwijsen experimenteert op kinderen... 06-11-2024
- Women Inc. wil met “Bloed, Zweet en... 06-11-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing