Roorda opent hotelkamer vol raadsels voor AccorHotels

Roorda opent hotelkamer vol raadsels voor AccorHotels
  • Bureaus
  • 28 jun 2018 @ 00:37
  • 22070 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MobileContentSocial mediaCampagnes

De Riddle Room van AccorHotels is een mysterieus spel dat je in Facebook Messenger speelt. Deze digitale kamer vol raadsels duikt elke keer in een ander hotel van AccorHotels in de Benelux op. Reclamebureau Roorda is verantwoordelijk voor deze activatie.

Consumenten kunnen raden in welke van de 128 Accor-hotels de Riddle Room de volgende keer opduikt. Door drie raadsels op te lossen kun je de geheime kamer ontdekken en maak je kans op een compleet verzorgde hotelovernachting. Tijdens de 30-dagen durende campagne kunnen er 10 Riddle Rooms worden gekraakt.

Appen met AccorHotels

AccorHotels is een wereldwijde hospitality partner met in de Benelux alleen al 128 hotels. De ruim 16.000 kamers zijn verspreid over meer dan tien hotelmerken variërend van budget tot ongekende luxe. In het Messenger-chatgesprek maakt de deelnemer op een speelse manier kennis met de persoonlijke service van AccorHotels. De Riddle Room brengt zo de unieke beleving van de diverse hotelmerken over het voetlicht en onderstreept tegelijkertijd de innovatieve en digitale positionering van AccorHotels.

Met de Riddle Room wil AccorHotels een jonge doelgroep (18-35 jaar) bereiken, die zich voornamelijk online oriënteert bij het boeken van een hotelkamer. Daarom geven we hun op een unieke manier een kijkje in de diverse hotels van AccorHotels. Zo wordt de breedte van AccorHotels in de gehele Benelux onder de aandacht gebracht, waarmee een bezoek aan de verschillende hotelmerken wordt gestimuleerd.

Levendig campagne-design

Joeri Jansen, creative director van Roorda Reclamebureau: 'In de executie van de campagne brengt het design de hospitality en veelzijdigheid van AccorHotels tot leven. De mogelijkheden van Messenger worden maximaal benut om de hotelbeleving op een visuele manier te laten ervaren. Denk aan carrousels, 360-graden foto’s, geluidsfragmenten, animaties, video’s, emoji-interacties, hulplijn via Messenger, hints en zelfs easter eggs. Dat maakt Facebook Messenger het perfecte, laagdrempelige medium om de doelgroep te bereiken en online te engageren.'

Credits

Klant: Accor Hotels

Bureau: Roorda Reclamebureau

Concept: Edward van der Veen, Roy Frencken, Joeri Jansen

Art Direction: Roy Frencken, Joeri Jansen

Copy: Edward van der Veen

Social advertising: Angela Sudmeijer, Huib Dieltjens

Account: Marleen Delisse, Hans Bauman

Strategie: Floor Busch

Verantwoordelijk bij klant: Kim Wamper, Sophie Ratouis

Design: Dino Kho, Inge Jalink, Jacqueline Krijnen

Animaties: Gilliano Nijman

Interactive Consultant: Bart Kokke

Design concept: RONIN Amsterdam

Social Media advertising: Socialyse

Technische realisatie: NoProtocol

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken