Anneke Janssen (ex-ABN Amro) start eigen bureau Custolutions
- Bureaus
- 23 apr 2019 @ 11:46
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - NieuwkomersKlantenserviceConsumentenPersonalia
- 23 apr 2019 @ 11:46
- Jeroen Mirck
Anneke Janssen nam na 34 jaar ontslag bij ABN Amro en heeft nu haar eigen adviesbureau gestart: Custolutions richt zich specifiek op het voorkomen van gedoe rondom het regelen van financiële zaken bij life-events.
‘Met Custolutions wil ik echte oplossingen voor klanten bieden en zorgen dat de rust terugkeert in het leven van mensen’, zegt Janssen. ‘Ze hebben immers wel iets anders aan hun hoofd dan gedoe over financiën. Ik help financiële instellingen om een klantvisie te ontwikkelen. Met een duidelijke plek voor het voorkomen van gedoe bij life-events, zoals overlijden en scheiden. En relevante hulp en aandacht, zodat klanten ervaren dat het bedrijf begrijpt wat ze meemaken en de tevredenheid stijgt.’
Life Event Consultant
Bij ABN Amro heeft Janssen verschillende bedieningsconcepten opgezet voor het ontzorgen van klanten tijdens life-events. De jury van de Financial Marketing Award noemde haar de initiator en katalysator achter deze concepten, de basis van duurzame verbeteringen. Nu gaat ze bedrijven en particulieren bijstaan als zelfstandig Life Event Consultant.
Om bedrijven zelf aan het stuur te zetten geeft Janssen ook maatwerk lezingen over Customer Experience Management tijdens life-events. Haar toelichting: ‘Hoe je van hartverscheurende feedback tot hartverwarmende reviews komt. En hoe dat hand in hand gaat met de winstgroei van het bedrijf.’
Financieel uitzicht
Om met de voeten in de klei te blijven, wil Janssen ook particulieren helpen. ‘Dat doe ik door ze bij een life-event de regeldingen uit handen te nemen en rust te creëren. Met name vrouwen kunnen vaak ondersteuning gebruiken, zo blijkt uit CBS-cijfers. Door het in kaart brengen van de nieuwe financiële situatie na een life-event, bied ik inzicht én financieel uitzicht.’
Na het overlijden van een dierbare, ontslag of een scheiding zitten mensen vaak met de handen in het haar. Financiële instellingen zijn onvoldoende in staat om hun klanten zorgen uit handen te nemen, weet Janssen. ‘Sterker nog, klanten voelen zich regelmatig van het kastje naar de muur gestuurd. Of moeten drie keer uitleggen dat hun partner is overleden. De financiële sector heeft in 2018 zo’n 500 miljoen euro misgelopen door slechte klantenservice, aldus een studie van adviesbureau Lopes Slot. Dat kan op alle fronten beter met een win-win voor bedrijven én consumenten.’
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
Laatste Nieuws
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management