'Biertje?' terug van weggeweest
- Bureaus
- 9 sep 2019 @ 14:26
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 9 sep 2019 @ 14:26
- Lucas Boon
Heineken lanceert vandaag een nieuwe campagne waarin Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal staan. Het bierkratje en de beroemde slogan ‘Biertje?’ moeten dit idee kracht bijzetten. De campagne is ontwikkeld door Cloudfactory en Publicis.
Josefien Olij, marketing manager bij Heineken, laat weten: 'Als Nederlands merk willen we écht connectie maken met iedereen in het land. In deze nieuwe campagne laten we op ludieke wijze zien hoe Heineken en het krat altijd al onderdeel zijn geweest van de Nederlandse samenleving. Nederland is bij uitstek een krattenland: er zijn maar liefst 4,6 miljoen Heineken-kratten in omloop en het krat is daarnaast onze meest verkochte en duurzame verpakking. Tevens wordt het krat niet alleen gebruikt om bier in te vervoeren, maar bijvoorbeeld ook als bijzettafel of fietsmand.'
Frisse blik
De slogan 'Biertje?' uit 2002 maakt in de nieuwe campagne, ontwikkeld door Cloudfactory en Publicis, zijn comeback. David Lette, marketing directeur van Heineken Nederland, zegt: 'De slogan nodigt uit om met een frisse blik naar de wereld te kijken en juist daar staan Nederlanders om bekend. Met een biertje maken we connectie, doen we nieuwe ideeën op of maken we een lastig gesprek wat luchtiger. Mooi om daar met ons product, of dat nu alcoholhoudend of -vrij is, een rol in te kunnen spelen.'
De campagne gaat live via de social media-kanalen van Heineken en is vanavond voor het eerst te zien in de reclameblokken op Nederlandse televisie. Bekijk de tv-campagne hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Afas zet Jonas centraal in... 15-12-2025
- HvA-opleidingen vernieuwen... 15-12-2025
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

