Bud kiest voor meerdere partnerbureaus

Bud kiest voor meerdere partnerbureaus
  • Bureaus
  • 18 okt 2019 @ 10:31
  • 14119 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailStrategie

Biermerk Bud, dat recent in Nederland is gelanceerd, maakt bekend dat het gaat samenwerken met meerdere bureaus gespecialiseerd in verschillende disciplines.

XXS Amsterdam is aangehaakt als creatief en strategisch bureau, Glasnost voor PR en Virtue (van Vice) als 'cultuurspecialist'. Wink verzorgt de live experiences van het merk, Vizeum is partner voor mediaplanning en -inkoop en Isobar is het digitale bureau van Bud. Sjors van Drie (brand manager van Bud) wordt gepresenteerd als de spin in het web die de diversiteit aan bureaus heeft doen laten samenwerken.

XXS Amsterdam heeft het strategisch en creatieve fundament gelegd in aanloop naar de introductie en blijft betrokken bij de merkpositionering en het vertalen van de internationale strategie naar de Nederlandse markt.

Bud, dat valt onder bierbrouwerij Ab Inbev, laat weten klaar te zijn om samen met deze partnerbureaus de Nederlandse biermarkt te veroveren. 'Om de naam Bud stevig te gronden in de Nederlandse markt worden er twee routes ingezet. De out-of-home uitingen zijn al zichtbaar in het straatbeeld. Daarnaast bieden we verdieping door evenementen te organiseren zoals BudX Amsterdam.'

Beeld: out of home-uiting van Bud nabij de Erasmusbrug in Rotterdam.

Lees ook: Budweiser daagt Heineken uit op thuismarkt



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken