KPN aan de Hussel

KPN aan de Hussel
  • Bureaus
  • 14 okt 2019 @ 15:00
  • 12821 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ZakelijkCommercialsCampagnes

KPN lanceert in samenwerking met Achtung mcgarrybowen zijn nieuwe propositie genaamd ‘ieder z’n Hussel’, ofwel een nieuwe manier om je telefoonabonnement samen te stellen.

De propositie is een vervolg op de vorige maand gelanceerde merkbelofte Het Netwerk van Nederland. Met KPN Hussel is de gebruiker in charge en bepaalt hij (of zij) zelf wat hij nodig heeft. Hiermee wil de provider een einde maken aan vooropgezette bundels. Zo kan de gebruiker bijvoorbeeld ‘entertainment’ aan zijn abonnement toevoegen (denk aan Spotify, Netflix of Fox Sports) waarbij alle zaken op één plek geregeld en aangepast worden.

Achtung Mcgarrybowen is verantwoordelijk voor de strategie, naamgeving en ontwikkeling van de communicatiemiddelen. Samen met het marketingteam is er drie maanden lang gewerkt aan een concept, van ATL tot winkelvloer en digitale customer journey. De campagne wordt uitgerold via onder meer out of home een tv-commercial.

Maarten Boom, manager propositions & strategy bij KPN, laat weten: 'Hussel is niet zomaar een nieuw abonnement of aanbieding, maar een nieuwe manier om je abonnement samen te stellen. Hiermee kun je jouw quad-play pakket helemaal aanpassen aan je eigen wensen: of je nu alleen woont, met z'n tweeën, een groot gezin of voor op de zaak.'

Boris Nihom, managing director bij Achtung, laat weten: 'Met 'Dongel' had KPN ooit goud in handen: een simpele naam die onderdeel werd van de dagelijkse spreektaal. Wij vonden het belangrijk om met een propositie die zo vernieuwend is als Hussel in die traditie te blijven. Het zegt letterlijk wat het is: iedereen kan z'n eigen combinatie van internet, mobiel, tv en entertainment door elkaar husselen: ieder z'n Hussel!'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken