Nieuwe campagne Klaverblad legt focus op bewijsvoering
- Bureaus
- 19 feb 2020 @ 15:16
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 19 feb 2020 @ 15:16
- Sjaak Hoogkamer
Na Werkspot en G-Star RAW heeft ook Klaverblad Verzekeringen gekozen voor The Family Amsterdam, het bureau dat oktober vorig jaar is gestart. Klaverblad blijft ‘gewoon’, maar komt nu met een campagne waarin de bewijsvoering centraal staat.
Jacinta Gelauff, marketingmanager Klaverblad Verzekeringen: ‘Vanaf het begin hadden we met The Family Amsterdam een goede klik en daarna hebben ze zich meer dan elk ander bureau verplaatst in Klaverblad en onze cultuur. Wij wilden een campagne die voortbouwde op ons verleden en onze merkwaarden: gewoon, nuchter en een tikje eigenzinnig.’
De campagne die deze week live is gegaan bestaat uit een TVC, online video’s en andere online middelen. Later dit jaar volgt een radiocampagne en een tweede TVC.
Jacinta Gelauff: ‘We hebben in onze vorige campagnes laten zien wie zijn door vooral te vertellen wat we niet deden. We waren op zoek naar een manier om te vertellen wat we wél doen zonder het authentieke Klaverblad-gevoel te verliezen. The Family Amsterdam heeft laten zien ons heel goed te begrijpen.’
De campagne borduurt voort op het bekende Klaverblad-thema ‘Als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder’. Maar waar eerst alleen de nadruk lag op de mentaliteit van de verzekeraar, is er nu voor gekozen om ook concreet te laten zien wat Klaverblad voor haar klanten kan betekenen.
Linda de Graaff, medeoprichter van The Family Amsterdam: ’Tot en met de edit hebben we nauw samengewerkt om het vertrouwde Klaverblad-gevoel zo goed mogelijk te vertalen naar diverse communicatiemiddelen. Een superleuk traject en hopelijk het begin van een lange en succesvolle familieband.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Reclamecampagne vol droge humor te koop op Marktplaats
Laatste Nieuws
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers