Triodos Bank: reset de economie
- Bureaus
- 6 mei 2020 @ 10:06
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ZakelijkCampagnes
- 6 mei 2020 @ 10:06
- Lucas Boon
Triodos Bank roept in een nieuwe campagne consumenten op om de economie opnieuw uit te vinden. 'Als straks geld weer gaat rollen, laten wij dan beslissen welke kant op.' De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Dawn.
'Er zitten weeffouten in de economie zoals we die kennen. Hij put de aarde uit en verdeelt welvaart oneerlijk. Dat wordt nu pijnlijk zichtbaar. Als alles verandert, leer je wat echt van waarde is. De mensen om je heen, waar je leeft, hoe je kunt helpen. Dat zijn de waarden waar onze economie om zou moeten draaien', zo stelt Triodos Bank.
In de campagne koppelt de bank zijn missie aan de nieuwe tijdsgeest. De film moet laten zien hoe het 'normale leven' langzaamaan weer opstart en dat mensen zelf bepalen hoe de economie er straks uit komt te zien. Daarnaast bestaat de campagne uit een contentplatform met onder meer longreads van Triodos-economen over de rol van de overheid op het gebied van klimaat en noodsteun. De campagne wordt internationaal online uitgerold en in Nederland ook op televisie.
Maud Pinckers, head of marketing bij Triodos Bank, zegt: 'De campagne doet een appèl op de samenleving als geheel om de economie opnieuw uit te vinden. We maken mensen bewust van hun eigen, cruciale rol bij het maken van radicaal andere keuzes. Tegelijkertijd bieden we online inspiratie hoe de economie van straks er uit kan zien.'
Jurian van der Hoeven, cultural strategy planner bij Dawn, voegt toe: 'Merken zijn op hun sterkst als ze consistent en authentiek zijn. Zeker in roerige tijden. We spelen daarom -als vanouds- vanuit de missie van de bank in op de tijdsgeest. We verkopen dan ook nooit producten, maar delen altijd onze visie.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing