Independer: we zijn niet allemaal hetzelfde

Independer: we zijn niet allemaal hetzelfde
  • Bureaus
  • 16 sep 2020 @ 11:24
  • 15758 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Independer, vergelijkingswebsite voor verzekeringen, lanceert een nieuwe campagne die moet laten zien dat we als mensen in groepsverband vaak sterk op elkaar lijken, maar als individu uiteindelijk allemaal net een tikje anders zijn.

De boodschap luidt: Independer vindt voor iedereen een verzekering die haarfijn bij zijn of haar situatie past. De campagne, ontwikkeld door Ceci n'est pas an bureau, start met korte twee commercials rondom het thema zorgverzekeringen. Later volgen commercials rondom andere financiële producten.

De eerste commercial toont de sterke gelijkenis tussen een zestal 'beugelbekkies'. De tweede commercial draait om een stel gepassioneerde fitgirls. Ook al is de gelijkenis binnen de groep treffend, het wil niet zeggen dat bij elk beugelbekkie of elke fitgirl eenzelfde verzekering past. Die individuele benadering scheelt consumenten niet alleen geld, maar voorkomt ook teleurstellingen op het moment dat ze een beroep moeten doen op hun verzekering, aldus Independer.

Ralf Hesen, marketing team lead bij Independer, zegt: 'Enerzijds brengen we hiermee de kern voor het voetlicht: de scherpste vergelijker, die verschillen tussen verzekeringen tot in detail voor je uitpluist en in kaart brengt. Anderzijds is het campagnebeeld dermate herkenbaar dat consumenten al snel iedere uiting direct aan Independer zullen koppelen. Zoals ik altijd placht te zeggen: het is een ownable concept.'

De twee commercials zijn ieder 15 seconden lang en worden afgesloten met de nieuwe pay-off: welkom bij Independer. Een vriendelijke boodschap, passend bij onze klantgerichte bedrijfscultuur, aldus Independer. Bekijk de beugelbekkie-commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken