Independer: we zijn niet allemaal hetzelfde
- Bureaus
- 16 sep 2020 @ 11:24
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 16 sep 2020 @ 11:24
- Lucas Boon
Independer, vergelijkingswebsite voor verzekeringen, lanceert een nieuwe campagne die moet laten zien dat we als mensen in groepsverband vaak sterk op elkaar lijken, maar als individu uiteindelijk allemaal net een tikje anders zijn.
De boodschap luidt: Independer vindt voor iedereen een verzekering die haarfijn bij zijn of haar situatie past. De campagne, ontwikkeld door Ceci n'est pas an bureau, start met korte twee commercials rondom het thema zorgverzekeringen. Later volgen commercials rondom andere financiële producten.
De eerste commercial toont de sterke gelijkenis tussen een zestal 'beugelbekkies'. De tweede commercial draait om een stel gepassioneerde fitgirls. Ook al is de gelijkenis binnen de groep treffend, het wil niet zeggen dat bij elk beugelbekkie of elke fitgirl eenzelfde verzekering past. Die individuele benadering scheelt consumenten niet alleen geld, maar voorkomt ook teleurstellingen op het moment dat ze een beroep moeten doen op hun verzekering, aldus Independer.
Ralf Hesen, marketing team lead bij Independer, zegt: 'Enerzijds brengen we hiermee de kern voor het voetlicht: de scherpste vergelijker, die verschillen tussen verzekeringen tot in detail voor je uitpluist en in kaart brengt. Anderzijds is het campagnebeeld dermate herkenbaar dat consumenten al snel iedere uiting direct aan Independer zullen koppelen. Zoals ik altijd placht te zeggen: het is een ownable concept.'
De twee commercials zijn ieder 15 seconden lang en worden afgesloten met de nieuwe pay-off: welkom bij Independer. Een vriendelijke boodschap, passend bij onze klantgerichte bedrijfscultuur, aldus Independer. Bekijk de beugelbekkie-commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers