Margriet Belbuddy's bieden eenzame jongeren luisterend oor
- Bureaus
- 2 okt 2020 @ 10:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 2 okt 2020 @ 10:56
- Lucas Boon
Tijdschrift Margriet lanceert in de Week Tegen Eenzaamheid een maatschappelijke campagne genaamd Belbuddy's, ontwikkeld door Branding A Better World in Amsterdam. Doel is het doorbreken van het taboe rondom eenzaamheid onder jongvolwassenen in Nederland.
Aan de keuze voor het social impact-bureau ging een pitch vooraf, met als thema voor de campagne 'een maatschappelijk onderwerp onderliggend aan het imago'. De Week Tegen Eenzaamheid loopt van 1 t/m 8 oktober, de Belbuddy’s-campagne loopt de gehele maand oktober.
In de campagne wordt het bekende beeld dat jongeren zich inzetten om ouderen te helpen omgedraaid. Met de Margriet Belbuddy’s zetten ouderen zetten zich juist in voor jongeren. Dit zijn Margriet-lezeressen, ofwel 'de Nederlandse vrouw van nu met een flinke dosis levenservaring', die zich vrijwillig inzetten om eenzame jongeren een luisterend oor te bieden. Inmiddels zijn er 50 Belbuddy's getraind en actief. Ook opereert Margriet Belbuddy's als telefooncentrale (088-0767700), waarvoor een samenwerking is aangegaan met de Luisterlijn.
Hélène Delhaas, adjunct-hoofdredacteur van Margriet, zegt: 'Eenzaamheid is een thema dat we vaak in Margriet behandelen. Met het idee van de Margriet Belbuddy's voelde Branding A Better World ons merk en onze wens voor een campagne rondom dit thema feilloos aan. Het opzetten van het partnership met de Luisterlijn die net als wij ook zijn aangesloten bij de Coalitie tegen Eenzaamheid is een goede zet. Juist in deze tijd, waarin corona een enorme impact op ons sociale leven en eenzaamheid heeft, is het belangrijk dat we echt iets doen.'
Elif Algu, creatief merkstrateeg bij Branding A Better World, vult aan: 'Met de Margriet Belbuddy's gaan we verder dan alleen bewustwording creëren rondom de problematiek van eenzame jongeren. We bieden ook een passende oplossing. Onze werkwijze om een positieve bijdrage te leveren aan een maatschappelijk probleem met je merk en team en het omdraaien van rollen, zijn de juiste ingrediënten voor deze campagne.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- ouderen
- jongeren
- margriet
- campagne
- vrouw
- margriet belbuddy's
- branding a better world
- week tegen eenzaamheid
- eenzaam
- eenzaamheid
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
Laatste Nieuws
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management