Margriet Belbuddy's bieden eenzame jongeren luisterend oor

  • Bureaus
  • 2 okt 2020 @ 10:56
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Tijdschrift Margriet lanceert in de Week Tegen Eenzaamheid een maatschappelijke campagne genaamd Belbuddy's, ontwikkeld door Branding A Better World in Amsterdam. Doel is het doorbreken van het taboe rondom eenzaamheid onder jongvolwassenen in Nederland.

Aan de keuze voor het social impact-bureau ging een pitch vooraf, met als thema voor de campagne 'een maatschappelijk onderwerp onderliggend aan het imago'. De Week Tegen Eenzaamheid loopt van 1 t/m 8 oktober, de Belbuddy’s-campagne loopt de gehele maand oktober.

In de campagne wordt het bekende beeld dat jongeren zich inzetten om ouderen te helpen omgedraaid. Met de Margriet Belbuddy’s zetten ouderen zetten zich juist in voor jongeren. Dit zijn Margriet-lezeressen, ofwel 'de Nederlandse vrouw van nu met een flinke dosis levenservaring', die zich vrijwillig inzetten om eenzame jongeren een luisterend oor te bieden. Inmiddels zijn er 50 Belbuddy's getraind en actief. Ook opereert Margriet Belbuddy's als telefooncentrale (088-0767700), waarvoor een samenwerking is aangegaan met de Luisterlijn.

Hélène Delhaas, adjunct-hoofdredacteur van Margriet, zegt: 'Eenzaamheid is een thema dat we vaak in Margriet behandelen. Met het idee van de Margriet Belbuddy's voelde Branding A Better World ons merk en onze wens voor een campagne rondom dit thema feilloos aan. Het opzetten van het partnership met de Luisterlijn die net als wij ook zijn aangesloten bij de Coalitie tegen Eenzaamheid is een goede zet. Juist in deze tijd, waarin corona een enorme impact op ons sociale leven en eenzaamheid heeft, is het belangrijk dat we echt iets doen.'

Elif Algu, creatief merkstrateeg bij Branding A Better World, vult aan: 'Met de Margriet Belbuddy's gaan we verder dan alleen bewustwording creëren rondom de problematiek van eenzame jongeren. We bieden ook een passende oplossing. Onze werkwijze om een positieve bijdrage te leveren aan een maatschappelijk probleem met je merk en team en het omdraaien van rollen, zijn de juiste ingrediënten voor deze campagne.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken