Duitse influencers testen Vredestein-autobanden

  • Bureaus
  • 3 nov 2020 @ 11:10
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InfluencermarketingCampagnes

Bandenfabrikant Vredestein lanceert een nieuwe campagne om zijn 'vierseizoens'-banden onder de aandacht te brengen in Duitsland. Vredestein geniet onder Nederlandse autoliefhebbers al enige tijd bekendheid, nu zijn onze oosterburen aan de beurt om kennis te maken met het merk.

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met influencer marketing-bureau 3sixtyfive uit Haarlem en vier Duitse influencers. De campagne moet de sterke punten van Vredestein onderstrepen, zoals veiligheid en vertrouwen, aldus het merk. Doel is om de bekendheid van en het vertrouwen in de autobanden van Vredestein in Duitsland te verhogen.

Voor de campagne stapten de influencers bij een Vredestein-coureur in de auto om zich over het Duitse Nürburgring-circuit te laten slingeren. Op het circuit werden alle vier de seizoenen en verschillende weersomstandigheden nagebootst. Tijdens de rit ondervroegen de influencers elkaar middels een live Q&A. 3sixtyfive laat weten dat de campagne 'een bereik van bijna 2M met een gemiddelde engagement van 4%' heeft gecreëerd.

Bekijk de aftermovie hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken