FIVB kiest Ogilvy Social Lab

FIVB kiest Ogilvy Social Lab
  • Bureaus
  • 10 dec 2020 @ 14:38
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Klanten

De International Volleyball Federation (FIVB) heeft Ogily Social Lab in Amsterdam (onderdeel van WPP) geselecteerd als partner om zijn merkcommunicatie en mediastrategie te verzorgen in aanloop naar het wereldkampioenschap volleybal in 2022.

Op de foto het team van Ogilvy Social Lab, met v.l.n.r.: executive creative director Tolga Büyükdoganay, CEO Heleen Heijt en strategy director Rogier van der Werf.

De pitch omvatte 17 bureaus, waaronder het Londense Saatchi & Saatchi en Akqa. De opdracht omvat positionering, merkstrategie, design en social media. FIVB spreekt de ambitie uit om van volleybal 'een wereldwijd merk' te maken.

Fernando Lima, secretaris-generaal van de Fédération Internationale de Volleyball, zegt: 'Het is onze ambitie om van het WK 2022 het meest populaire evenement van 2022 te maken, op het veld, de tribunes en online. Volleybal wordt op elk continent gespeeld door spelers van alle leeftijden en achtergronden. Het is een van de meest geliefde sporten ter wereld met honderd miljoenen enthousiaste fans. Het potentieel van volleybal is enorm en we willen dat met deze samenwerking verder ontwikkelen.'

Tolga Büyükdoganay, executive creative director van Ogily Social Lab, vult aan: 'Dit is voor ons een mooie kans om een nieuw merk te bouwen voor een sport, in plaats van een campagne voor een sportmerk. Het creatieve lef en de ambitie van de FIVB zijn geweldig. We kunnen niet wachten om de communicatie voor volleybal en de kampioenschappen in al zijn verschijningsvormen te helpen realiseren.'

De FIVB is in 1947 opgericht in Parijs. Tegenwoordig is het hoofdkantoor gevestigd in Lausanne, Zwitserland. Bij de FIVB zijn 222 nationale federaties aangesloten. Het FIVB-wereldkampioenschap volleybal voor mannen in 2022 vindt plaats in Rusland, terwijl de vrouwelijke editie in Nederland en Polen wordt georganiseerd.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken