FIVB kiest Ogilvy Social Lab
- Bureaus
- 10 dec 2020 @ 14:38
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Klanten
- 10 dec 2020 @ 14:38
- Lucas Boon
De International Volleyball Federation (FIVB) heeft Ogily Social Lab in Amsterdam (onderdeel van WPP) geselecteerd als partner om zijn merkcommunicatie en mediastrategie te verzorgen in aanloop naar het wereldkampioenschap volleybal in 2022.
Op de foto het team van Ogilvy Social Lab, met v.l.n.r.: executive creative director Tolga Büyükdoganay, CEO Heleen Heijt en strategy director Rogier van der Werf.
De pitch omvatte 17 bureaus, waaronder het Londense Saatchi & Saatchi en Akqa. De opdracht omvat positionering, merkstrategie, design en social media. FIVB spreekt de ambitie uit om van volleybal 'een wereldwijd merk' te maken.
Fernando Lima, secretaris-generaal van de Fédération Internationale de Volleyball, zegt: 'Het is onze ambitie om van het WK 2022 het meest populaire evenement van 2022 te maken, op het veld, de tribunes en online. Volleybal wordt op elk continent gespeeld door spelers van alle leeftijden en achtergronden. Het is een van de meest geliefde sporten ter wereld met honderd miljoenen enthousiaste fans. Het potentieel van volleybal is enorm en we willen dat met deze samenwerking verder ontwikkelen.'
Tolga Büyükdoganay, executive creative director van Ogily Social Lab, vult aan: 'Dit is voor ons een mooie kans om een nieuw merk te bouwen voor een sport, in plaats van een campagne voor een sportmerk. Het creatieve lef en de ambitie van de FIVB zijn geweldig. We kunnen niet wachten om de communicatie voor volleybal en de kampioenschappen in al zijn verschijningsvormen te helpen realiseren.'
De FIVB is in 1947 opgericht in Parijs. Tegenwoordig is het hoofdkantoor gevestigd in Lausanne, Zwitserland. Bij de FIVB zijn 222 nationale federaties aangesloten. Het FIVB-wereldkampioenschap volleybal voor mannen in 2022 vindt plaats in Rusland, terwijl de vrouwelijke editie in Nederland en Polen wordt georganiseerd.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- ogilvy
- sport
- volleybal
- klant
- wereldkampioenschap volleybal
- sport
- ogilvy social lab
- international voleyball federation
- fivb
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers