Ministerie van VWS komt met Vrij Veilige Dating Show

Ministerie van VWS komt met Vrij Veilige Dating Show
  • Bureaus
  • 29 mrt 2021 @ 12:12
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Het gaat er niet om wie, maar wát je mee naar huis neemt. Dat is de boodschap van de nieuwe preventiecampagne van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport in samenwerking met Sense, ontwikkeld door reclamebureau Roorda.

Een spiraaltje, het vrouwencondoom of toch liever de anticonceptiepil? De nieuwe campagne annex datingshow van het ministerie van VWS moet jongeren bewust maken van het belang van veilige seks. In de datingshow gaan jongeren met elkaar in gesprek over de voor hen bekende en onbekende voorbehoedsmiddelen. De campagne wordt uitgerold in een zesdelige YouTubeserie, waarin de jongeren worden bijgestaan door presentatrice Eva Cleven (bekend van Het Klokhuis).

Paul Blokhuis, staatssecretaris van VWS, zegt: 'Veel jongeren weten hoe ze onbedoelde zwangerschappen en soa's kunnen voorkomen, maar niet iedereen weet wat voor hem of haar het beste voorbehoedsmiddel is of waar de juiste informatie te vinden is. De Vrij Veilige Dating Show kan hen de weg wijzen.'

App

Joeri Jansen, creatief directeur van Roorda, zegt: 'Een voorbehoedsmiddel moet bij jou en je leefstijl passen. Zie het als een echte match. Met dit inzicht bedachten we de allereerste datingshow waarin jongeren met elkaar speeddaten. Naast de YouTube-video's ontwikkelden we ook een interactie web app waarmee jongeren zelf op date kunnen gaan. Aan de hand van een paar korte vragen worden deelnemers gekoppeld aan een potentiële match waarmee ze op date kunnen gaan en vragen aan kunnen stellen.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken