Ministerie van VWS: fit op jouw manier
- Bureaus
- 20 mei 2021 @ 11:51
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 20 mei 2021 @ 11:51
- Lucas Boon
Iedereen kan een stap zetten naar een gezondere leefstijl, maar wel op zijn of haar eigen manier. Dat is de boodschap van de nieuwe tv-campagne van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, ontwikkeld door reclamebureau Roorda.
Paul Blokhuis, staatssecretaris VWS, zegt: 'Lekker in je vel zitten met meer weerstand en energie, dat willen we allemaal. Maar het is niet zo eenvoudig om met gezonder leven te beginnen. Er zijn duizenden tips en adviezen waardoor het soms lijkt alsof je je hele ervoor moet omgooien. Voor veel mensen is dat een reden om het nog even uit te stellen. Deze campagne probeert dat beeld te doorbreken, door duidelijk te maken dat kleine stapjes zeker ook de moeite waard zijn en dat er voor iedereen een manier te vinden is om van start te gaan met een gezonde leefstijl.'
Met de campagne mikt VWS op de doelgroep van 'praktisch- en middelbaar opgeleide' mannen en vrouwen van 35 tot 65 jaar die onvoldoende bewegen, niet of weinig sporten en vaak ongezonde voedselkeuzes maken. De campagne wordt uitgerold op televisie (3 commercials) en radio, waarin een nieuwe (Nederlandse) versie van 'It wasn't me' van Shaggy (2001) te horen is. Ook is er een campagnewebsite, fitopjouwmanier.nl, waar bezoekers op een laagdrempelige manier worden geholpen met adviezen die bijdragen aan een gezondere leefstijl.
Excuses
Joeri Jansen, creatief directeur van Roorda, zegt: 'Tijdens co-creatie-sessies met de doelgroep ontdekten we dat er steeds excuses worden gezocht waarom een gezond advies niet zou werken. Vanuit dat inzicht ontstond het idee om juist die weerstand onderdeel van de campagne te maken en de doelgroep een eindeloze variatie aan voorbeelden voor te schotelen.'
Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
Laatste Nieuws
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management