Ministerie van VWS: fit op jouw manier

Ministerie van VWS: fit op jouw manier
  • Bureaus
  • 20 mei 2021 @ 11:51
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Iedereen kan een stap zetten naar een gezondere leefstijl, maar wel op zijn of haar eigen manier. Dat is de boodschap van de nieuwe tv-campagne van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, ontwikkeld door reclamebureau Roorda.

Paul Blokhuis, staatssecretaris VWS, zegt: 'Lekker in je vel zitten met meer weerstand en energie, dat willen we allemaal. Maar het is niet zo eenvoudig om met gezonder leven te beginnen. Er zijn duizenden tips en adviezen waardoor het soms lijkt alsof je je hele ervoor moet omgooien. Voor veel mensen is dat een reden om het nog even uit te stellen. Deze campagne probeert dat beeld te doorbreken, door duidelijk te maken dat kleine stapjes zeker ook de moeite waard zijn en dat er voor iedereen een manier te vinden is om van start te gaan met een gezonde leefstijl.'

Met de campagne mikt VWS op de doelgroep van 'praktisch- en middelbaar opgeleide' mannen en vrouwen van 35 tot 65 jaar die onvoldoende bewegen, niet of weinig sporten en vaak ongezonde voedselkeuzes maken. De campagne wordt uitgerold op televisie (3 commercials) en radio, waarin een nieuwe (Nederlandse) versie van 'It wasn't me' van Shaggy (2001) te horen is. Ook is er een campagnewebsite, fitopjouwmanier.nl, waar bezoekers op een laagdrempelige manier worden geholpen met adviezen die bijdragen aan een gezondere leefstijl.

Excuses

Joeri Jansen, creatief directeur van Roorda, zegt: 'Tijdens co-creatie-sessies met de doelgroep ontdekten we dat er steeds excuses worden gezocht waarom een gezond advies niet zou werken. Vanuit dat inzicht ontstond het idee om juist die weerstand onderdeel van de campagne te maken en de doelgroep een eindeloze variatie aan voorbeelden voor te schotelen.'

Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken