Hersenstichting lanceert campagne 'denk je eens in'

Hersenstichting lanceert campagne 'denk je eens in'
  • Bureaus
  • 31 aug 2021 @ 09:20
  • 16119 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Om Nederlanders bewust te maken van het belang van gezonde hersenen, komt de Hersenstichting met de campagne ‘Denk je eens in’. Je hebt maar één stel hersenen. Ze bepalen wie je bent en wat je kunt. Je moet er niet aan denken dat er iets met je hersenen gebeurt.

‘De campagne laat via TV, online en print verschillende mensen in alledaagse situaties zien’, zegt Saskia Enneking, Campagne Manager bij de Hersenstichting. ‘Door middel van het gebruik van metaforen willen we duidelijk maken hoe belangrijk én hoe kwetsbaar je hersenen zijn. Je hebt ze nodig bij alles wat je doet, denkt en voelt. Je kunt ze dus maar beter zo gezond mogelijk houden. Deze campagne is bedoeld om mensen daar bewuster van te maken.’ 

Want dat is het doel van de Hersenstichting: gezonde hersenen voor iedereen. Daarom investeert de Hersenstichting in baanbrekende oplossingen. Oplossingen om de hersenen gezond te kunnen houden, hersenaandoeningen beter te behandelen en mensen met een hersenaandoening helpen mee te doen in de maatschappij.

De TV-commercial is te vinden op YouTube.

3D-audiotour 
Om de informatieve functie van de campagne en de bewustwording over het belang van gezonde hersenen nog verder uit te breiden, is Het Brein Museum ontwikkeld. Een museum zonder openingstijden, corona-richtlijnen en voor iedereen beschikbaar, want dit museum zit in je hoofd. Samen met LAB-3 heeft de Hersenstichting een 3D-audiotour ontwikkeld (ingesproken door 3FM dj Frank van der Lende). Met deze audiotour word je door middel van sound effects in je eigen hoofd meegenomen langs je grote hersenen en eindig je bij je kleine hersenen en hersenstam. In vogelvlucht ontdek je alles over deze sponsachtige massa die bestaat uit 86 miljard zenuwcellen die perfect moeten samenwerken om de meest vanzelfsprekende taken uit te voeren.

Een bezoek aan het Brein Museum zorgt voor een verdieping in kennis over je eigen hersenen. Je kunt het op elk moment van de dag bezoeken. Het enige wat je nodig hebt is een koptelefoon of oortjes. En een rustige omgeving is aan te raden om echt te ervaren wat je hersenen voor je betekenen. De 3D-audiotour is te vinden op Spotify of via de website van de Hersenstichting

Campagne Denk je eens in:

Strategie, concept, productie: DEAR 

Onderzoek storyboard en final cut: Bloakes

Het Brein Museum:

Concept, productie en pr: Gardeners 

3D-audiotour: LAB-3

Klant: 

Hersenstichting

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken