Pionieren in energie centraal in campagne Vandebron

Pionieren in energie centraal in campagne Vandebron
  • Bureaus
  • 9 dec 2022 @ 10:15
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vandebron komt met een nieuwe merkcampagne waarin hun rol als zogenoemde ‘greentech pionier in de energiemarkt centraal staat.’ Het bedrijf wil Nederland op elk moment van groene stroom kunnen voorzien, óók als er niet genoeg wordt opgewekt.

Met de campagne wil het duurzame energieplatform consumenten bewust maken dat slimme technologie een sleutelrol gaat spelen in de nabije toekomst om 100% groene energie, 100% van de tijd beschikbaar te maken.

De noodzaak om over te gaan naar duurzame bronnen is volgens Vandebron groter dan ooit.

Naast het aanbieden van groene stroom is het balanceren van het elektriciteitsnet - het afstemmen van vraag en aanbod - de uitdaging waar Vandebron nu op inzet om de energietransitie te versnellen.

‘Daarom richten we ons bij Vandebron op slimme oplossingen om het energienet beter te balanceren, zodat - in de nabije toekomst - de vraag naar energie naadloos aansluit op het aanbod groene energie,’ aldus Arno van den Berg, Chief Technology Officer bij Vandebron.

Dit vergt niet alleen een verandering van de energiemarkt, maar ook een aanscherping van de positionering van het duurzame energieplatform naar GreenTech pionier. ‘Onze  missie vraagt ons om versneld met slimme technologische oplossingen te komen om de uitdagingen die de energietransitie met zich meebrengt, op te kunnen lossen,’ aldus Van den Berg.

Met de nieuwe campagne - die uitlegt waar Vandebron zich komende de periode op gaat richten - luiden zij het tweede hoofdstuk van de energietransitie in; 100% groene energie, ook 100% van de tijd beschikbaar maken. In de video, die ontwikkeld is in samenwerking met creatief bureau Wefilm en Jennifer Hoffman als voice-over, heeft de opwek, de opslag en het juiste moment van gebruik van duurzame energie de hoofdrol.

Foto: Bram Schilling

Creditlijst

Opdrachtgever: Vandebron

Verantwoordelijke: Isabelle Cannoo, Mart Vonk, Margo van Gils 

Concept: Wefilm Concepts

Creatief directeur: Roel Welling 

Creatief: Marius Gottlieb & Janna Stolp

Strateeg: Janna Stolp

Client lead: Lynn Degen

Regisseur: Lennart Verstegen

Productie: Joris Hoevenberg

Post-productie: Colin van Drie

Geluid: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company

Foto: Bram Schilling 

Edit: Patrick Schonewille

Grading: The Compound 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken