Pionieren in energie centraal in campagne Vandebron
- Bureaus
- 9 dec 2022 @ 10:15
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 dec 2022 @ 10:15
- Sjaak Hoogkamer
Vandebron komt met een nieuwe merkcampagne waarin hun rol als zogenoemde ‘greentech pionier in de energiemarkt centraal staat.’ Het bedrijf wil Nederland op elk moment van groene stroom kunnen voorzien, óók als er niet genoeg wordt opgewekt.
Met de campagne wil het duurzame energieplatform consumenten bewust maken dat slimme technologie een sleutelrol gaat spelen in de nabije toekomst om 100% groene energie, 100% van de tijd beschikbaar te maken.
De noodzaak om over te gaan naar duurzame bronnen is volgens Vandebron groter dan ooit.
Naast het aanbieden van groene stroom is het balanceren van het elektriciteitsnet - het afstemmen van vraag en aanbod - de uitdaging waar Vandebron nu op inzet om de energietransitie te versnellen.
‘Daarom richten we ons bij Vandebron op slimme oplossingen om het energienet beter te balanceren, zodat - in de nabije toekomst - de vraag naar energie naadloos aansluit op het aanbod groene energie,’ aldus Arno van den Berg, Chief Technology Officer bij Vandebron.
Dit vergt niet alleen een verandering van de energiemarkt, maar ook een aanscherping van de positionering van het duurzame energieplatform naar GreenTech pionier. ‘Onze missie vraagt ons om versneld met slimme technologische oplossingen te komen om de uitdagingen die de energietransitie met zich meebrengt, op te kunnen lossen,’ aldus Van den Berg.
Met de nieuwe campagne - die uitlegt waar Vandebron zich komende de periode op gaat richten - luiden zij het tweede hoofdstuk van de energietransitie in; 100% groene energie, ook 100% van de tijd beschikbaar maken. In de video, die ontwikkeld is in samenwerking met creatief bureau Wefilm en Jennifer Hoffman als voice-over, heeft de opwek, de opslag en het juiste moment van gebruik van duurzame energie de hoofdrol.
Foto: Bram Schilling
Creditlijst
Opdrachtgever: Vandebron
Verantwoordelijke: Isabelle Cannoo, Mart Vonk, Margo van Gils
Concept: Wefilm Concepts
Creatief directeur: Roel Welling
Creatief: Marius Gottlieb & Janna Stolp
Strateeg: Janna Stolp
Client lead: Lynn Degen
Regisseur: Lennart Verstegen
Productie: Joris Hoevenberg
Post-productie: Colin van Drie
Geluid: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company
Foto: Bram Schilling
Edit: Patrick Schonewille
Grading: The Compound
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers