Porsche lanceert nieuwe campagne 'Garage Mentality'

Porsche lanceert nieuwe campagne 'Garage Mentality'
  • Bureaus
  • 6 mrt 2023 @ 10:56
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

De garage is dé plek waar het voor Porsche ooit begon en waar uit de ondernemersgeest van oprichter Ferry Porsche de eerste sportwagen ontstond. In de nieuwste campagne van de hand van Dentsu Creative brengt Porsche Nederland daarom een ode aan de ‘Garage Mentality’.

Ruurd Neurink, Manager Marketing & Communication bij Porsche Nederland: ‘Niet alleen Porsche, maar heel veel succesvolle bedrijven zijn ooit begonnen in een garage of op de welbekende zolderkamer; met niet veel meer dan een goed idee en een flinke dosis moed en vastberadenheid is dit de plek waar veel ondernemers hun eerste stappen hebben gezet.’

Porsche: ‘Via Artificial Intelligence wordt antwoord gegeven op ondernemersvragen’

De online campagne maakt gebruik van AI: de campagne bestaat uit een awareness-laag waarin deze ondernemersmentaliteit geïntroduceerd wordt in een online video en daarna wordt de doelgroep geactiveerd met een AI-business coach waarmee met behulp van Artificial Intelligence antwoord gegeven wordt op ondernemersvragen.

‘Porsche ziet ondernemers als de game changers van de maatschappij’

Neurink: ‘De ondernemersdoelgroep is voor ons altijd al belangrijk geweest. Ondernemers zijn de game changers van onze maatschappij. Met hun creatieve ideeën helpen ze de wereld vooruit. Ze spotten kansen waar anderen ze niet zien en hebben de daadkracht om hun dromen werkelijkheid te maken. Dat is de mentaliteit waar Porsche voor staat en die we willen stimuleren.’ Britt Boss, strateeg bij Dentsu Creative, vervolgt: ‘Die onbevreesdheid is iets wat alle ondernemers met elkaar gemeen hebben. Je moet lef, veerkracht en daadkracht hebben om van niets iets te maken. Zeker met veel onrust en onzekerheid in de wereld is de stap naar het starten van je onderneming groot. Daarom stimuleren we met deze campagne die ondernemersgeest.’

Samenwerking met lokale ondernemers

Over de AI-business coach zegt Kika Douglas, Chief Creative Officer bij Dentsu Creative: ‘Artificial Intelligence vliegt je aan alle kanten om de oren. Dat deze technologie ons verder kan helpen is inmiddels wel duidelijk, echter zien we ook dat veel mensen nog niet weten wat ze er nu precies mee moeten. We hebben de AI-business coach geleerd te denken en communiceren als een ondernemer met de Garage Mentality. Hiervoor put het systeem uit alle mogelijk beschikbare content die aansluit op deze mentaliteit, aangevuld met ondernemerslessen van Nederlandse ondernemers. Dit zorgt ervoor dat je echt iets kunt leren en scherpe adviezen krijgt, zodat wanneer je als ondernemer even vastloopt in je eigen gedachten, je het collectieve brein kunt raadplegen van vele ondernemers die je zijn voorgegaan.’
Ter lancering van de campagne organiseerde Porsche Nederland in samenwerking met PR bureau Glasnost een persevent waarbij bekende Nederlandse ondernemers, waaronder Guillaume Philibert (Filling Pieces), Merel van Helsdingen (Nxt Museum), Ron Simpson (onder meer The Avocado Show), Renée van Wijngaarden (1/Off Paris) en Tom Peeters (Crisp), werden uitgenodigd hun persoonlijke ondernemerslessen te delen met Porsche, die gevoed werden aan de AI-business coach. Zo dragen lokale ondernemers hun kennis over aan de volgende generatie. De campagne loopt van 6 maart tot en met 7 mei 2023. Kijk voor meer informatie op garagementality.porsche.nl.



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken