Campagne toont genadeloze impact van ALS

- Bureaus
- 8 jan 2025 @ 10:06
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 8 jan 2025 @ 10:06
- Kel Koenen
Stichting ALS Nederland heeft een vervolg gelanceerd op haar confronterende campagne uit 2024, waarin de verwoestende impact van de ziekte ALS centraal staat.
De campagne volgt vijf patiënten – Anneloes van der Zee, Juliette Vekemans, Ingur Zijlstra, Sebastiaan Kuiken en Frank Bos – die de progressie van de ziekte op indringende wijze in beeld brengen. Na een jaar is alleen Frank Bos nog in leven.
In het vervolg worden de verschillende fasen van de ziekte bij de overleden patiënten achter elkaar gezet, inclusief hun laatste momenten. Het resultaat is een aangrijpende kijk op de onvermijdelijke aftakeling die ALS veroorzaakt. ‘Mensen hebben niet het besef wat ALS inhoudt. Dat is het goede van de campagne, dat we dat meer laten zien en voelen’, vertelde deelnemer Ingur Zijlstra op zijn laatste opnamedag.
De campagne, ontwikkeld in samenwerking met Joe Public Amsterdam, is breed zichtbaar via televisie, radio, digitale buitenreclame en online kanalen. Een langere video, uitgezonden via Socutera en online platforms, biedt een intiemere kijk op het verhaal van Frank Bos. Hij deelt zijn ervaringen samen met vrienden en familieleden in verschillende media.
Frederique Kram, manager Marketing, Communicatie en Fondsenwerving bij Stichting ALS Nederland, benadrukt het doel van de campagne. ‘Dit bewijst nogmaals hoe belangrijk het is dat er een behandeling komt voor mensen met ALS. Er is geen tijd te verliezen.’
De stichting hoopt met deze vervolgcampagne niet alleen bewustwording te creëren, maar ook financiële steun te genereren voor onderzoek naar een behandeling tegen ALS. De persoonlijke oproepen van de deelnemers, waarin zij benadrukken dat hun strijd de volgende generatie patiënten moet helpen, maken deze campagne ongekend indringend.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
Laatste Nieuws
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management